Tuning - SUZUKI GSX-R 7/11 "Bad Street"

SUZUKI GSX-R 7/11 'Bad Street'

SUZUKI GSX-R 7/11 'Bad Street' (SUZUKI GSX-R 7/11 'Bad Street')

Motocykl ten swe korzenie ma w dawnych czasach, kiedy to w sercu Grzegorza Drzewieckiego zrodziła się wielka miłość do legendarnych olejaków.

Było to ponad 10 lat temu, kiedy stał się posiadaczem GSX-R 1100 z 1987 roku. Motocykl od razu został poddany małym modyfikacjom w nurcie „rat bike”. W skrócie - czarny mat i piach.
Potem pojawiały się inne, coraz bardziej przemyślane konstrukcje. Nie trzeba dodawać, że cały czas na olejakach. Jednym z nich był pierwszy 7/11. Jeździł świetnie, więc Grzegorz już pozostał przy tej konfiguracji.

Pobyt w Irlandii pozwolił zgromadzić odpowiednie środki finansowe. Trzeba zrobić sprzęta na 100%! Po powrocie zaczęło się mozolne zbieranie komponentów, ich przerabianie, dopasowywanie, cięcie, itp. Za bazę posłużyła rama (a właściwie jej fragment) od GSX-R 750 i silnik GSX-R 1100. By w ramie można było zainstalować jednoramienny wahacz z felgą od Triumpha Daytony 955i, należało poddać ją poważnej operacji cięcia i spawania. Wszystko zostało profesjonalnie zrobione na specjalistycznej ramie w firmie Moto-Garage Serwis. Efekt jest taki, że zabieg ciężko zauważyć.

Najbardziej w oczy rzuca się niesamowite malowanie autorstwa Marcina z Aerografia.pl. Lakiernik stworzył swoją wizję, która powstała w oparciu o wcześniejsze rozmowy i zdjęcia surowego motocykla. Wyszło rewelacyjnie! Wszystkie elementy aluminiowe zostały wypolerowane i nabrały nowego, doskonałego blasku. Tym zajął się Michał z Motopoler. Natomiast wszystkie śrubki, podkładki, uchwyty, etc. zostały pochromowane. Nie znajdziecie tu żadnej zardzewiałej nakrętki. Sprawa zadupka, spojlera pod silnikiem, przedniego błotnika, owiewki to dla Grzegorza bułka z masłem, gdyż od lat z bratem (Bratem Pikiem) zajmują się laminatami i ich produkcją jako MG-Bikes. Przykręcany subframe pod streetowski zadupek również nie sprawił mu żadnego problemu.

Przód to Hayabusa z niesamowitymi półkami BKG. Tarcze hamulcowe to Lucas Alien. Sety SUZUKI GSX-R 7/11 „Bad Street”podnóżków - Lucas. Wszystkie wskaźniki tj. prędkościomierz z obrotomierzem i kontrolki firmy Motogadget oraz korek pop-up Grzegorz wkomponował w zbiornik paliwa. Niesamowita armatura kierownicy to dzieło Rebuffini. Tego typu „przyrządy” ciężko wypatrzyć na naszym rynku, a zwłaszcza już w streetfighterach. Silnik, aby wykrzesać z niego dodatkową moc, otrzymał nowe mechaniczne gaźniki Mikuni RS 36 wraz z pojedynczymi filtrami powietrza Vance&Hines, najlepsze kolektory wydechowe Cobra, które przyjechały z Wysp Brytyjskich, tytanowy tłumik Akrapovic oraz zapłon wraz z cewkami Dyna 2000. Efekt jest piorunujący. Niejeden nowy przecinak może zostać z tyłu. Przeróbki te wymagały również założenia zupełnie nowej instalacji elektrycznej, która została położona w firmie Motokal.

Motocykl został wystawiony na I Mistrzostwach Polski Motocykli Customowych w Sosnowcu, gdzie w kategorii Streetfighter zdobył drugie miejsce. W konkursie Custom Show&Ride na Easy Rider Party Borek 2010 zajął pierwsze miejsce oraz nagrodę publiczności. Gdzie się nie pojawi, przyciąga wzrok i wzbudza spore zamieszanie, stąd decyzja o zgłoszeniu go do konkursu Custom Show na legendarnej Fighteramie w Niemczech. Ku wielkiej radości Grzegorza, GSX-R zdobył statuetkę Best Airbrush, pokonując niemałą konkurencję.

 

Dane techniczne
Suzuki GSX-R 750/1100 „Bad Street”

Silnik
Jednostka: Suzuki GSX-R 1100 1989 r.
Gaźniki: Mikuni RS36 + pojedyncze filtry
powietrza Vance&Hines
Zapłon: Dyna 2000
Cewki: Dyna coil
Kolektory wydechowe: 4w1 Cobra
Tłumik: Akrapovic
Chłodnica: Setrab + przewody olejowe
w stalowym oplocie
Dekiel sprzęgłowy: GSG-Mototechnik

Podwozie i osprzęt
Rama: Suzuki GSX-R 750 1989 r.
+ przykręcany subframe
Zawieszenie przednie: lagi + felga
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 1999 r.
Półki: BKG
Kierownica: Lucas
Manetki: Rebuffini
Zawieszenie tylne: wahacz Triumph Daytona 955i (odpowiednio zmodyfikowany)
Felga: Triumph Daytona 955i
Tarcze hamulcowe: Lucas Alien
Przewody hamulcowe i sprzęgłowy: Goodridge
Prędkościomierz, obrotomierz i kontrolki:
Motogadget
Plasiki i osprzęt
Przedni błotnik: MG-Bikes
Spojler pod silnik: MG-Bikes
Owiewka: MG-Bikes
Zadupek: MG-Bikes
Malowanie: Aerografia.pl
System podnóżków kierowcy: Lucas

Tekst Marcin Drzewiecki | Zdjęcia Wojtek Habdas i Łukasz Kulik


ZOBACZ TAKŻE:

Tuning - Karaluch

Tuning - Mała Paryżanka

Prenumerata i numery archiwalne Świata Motocykli

Najnowsze testy czytaj w Świecie Motocykli

Skomentuj:
Tuning - SUZUKI GSX-R 7/11 "Bad Street"
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Polecamy