KTM E-Speed - koncepcyjny skuter elektryczny

E-Speed zosta zaprezentowany w ostatni weekend podczas Salonu Motocyklowego w Tokio

E-Speed zosta zaprezentowany w ostatni weekend podczas Salonu Motocyklowego w Tokio (Fot. KTM)

Podczas Salonu Motocyklowego w Tokio KTM zaprezentowa這 koncepcyjny elektryczny pojazd miejski E-Speed, kt鏎y z wygl康u przypomina skuter.

To ju drugi elektryczny koncept firmy z Mattighofen po terenowym motocyklu Freeride E.

Zobacz tak瞠: KTM Freeride E

E-Speed korzysta z takich samych akumulatorów i silnika co Freeride E, natomiast jest w za這瞠niu pojazdem miejskim o sportowych ambicjach, czego dowodzi wygl康 przypominaj帷y sportowe modele skuterów.KTM

Nowy pojazd to dzie這 Geralda Kiski, projektanta KTM. Jego zdaniem ka盥y element motocykla tej marki powinien mie podwójn funkcj - estetyczn i konstrukcyjn - i w豉郾ie to zrealizowa w projekcie E-Speeda.

Elektryczny silnik generuje moc 11 kW i moment obrotowy 36 Nm, nap璠za tylne ko這 za po鈔ednictwem paska. Pr康 magazynuj nowoczesne akumulatory litowo-jonowe o pojemno軼i 4,36 kWh. Ich pe軟e na豉dowanie ze standardowego gniazda 230 V trwa dwie godziny. Na pe軟ym „tankowaniu” E-Speed przejedzie 60 km. Skuter wa篡 140 kg i rozp璠za si do 85 km/h.

- Jeste鄉y w KTM przekonani, 瞠 elektryczne pojazdy s znakomitym uzupe軟ieniem tych z tradycyjnym nap璠em - mówi prezes KTM, Stefan Pierer. - W dalszej przysz這軼i elektryczny nap璠 b璠zie dominowa na krótkich dystansach, przede wszystkim na obszarach szczególnie wra磧iwych z punktu widzenia ekologii. Pojazdy takie jak E-Speed czy Freeride E pomog motocyklistom zyska wi璚ej spo貫cznej akceptacji.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy E-Speed trafi do produkcji. Przy okazji prezentacji tego jedno郵adu KTM poinformowa這, 瞠 pierwsze egzemplarze Freeride E (po raz pierwszy motocykl zosta zaprezentowany równie w Tokio trzy lata temu) zjecha造 z ta鄉y w ubieg造m roku, ale na razie s testowane na fabrycznym offroadowym torze i wci捫 trwaj przygotowania do rynkowego debiutu.

KTMMo積a przypuszcza, 瞠 KTM chce mie gotowe do produkcji elektryczne jedno郵ady, ale badania rynku podpowiadaj, 瞠 jeszcze nie nadszed ich czas. Niewykluczone równie, 瞠 wci捫 trwaj prace nad doskonaleniem akumulatorów - najbardziej newralgicznego elementu pojazdów nap璠zanych elektrycznie. W przypadku motocykli szczególnie wa積e jest, by baterie by造 jak najl瞠jsze, a jednocze郾ie jak najbardziej pojemne. Od masy akumulatora zale篡 bowiem nie tylko ogólna masa pojazdu, lecz tak瞠 odpowiednie jej roz這瞠nie w konstrukcji motocykla. Od pojemno軼i - zasi璕, a ten w przypadku E-Speeda nie jest imponuj帷y.

ZOBACZ TE WIDEO

Zobacz tak瞠
  • Zero S ZF9 Elektryczne jedno郵ady, cz窷 2
  • Tacita T-Race Tacita T-Race - pierwszy elektryczny enduro, kt鏎y uko鎍zy Merzouga Rally
  • VX-1 Elektryczne jedno郵ady cz窷 1
Komentarze (1)
KTM E-Speed - koncepcyjny skuter elektryczny
Zaloguj si lub komentuj jako go嗆
  • Gość: Mx Skillx100

    Oceniono 2 razy 0

    A ju my郵a貫m 瞠 co do stuntu

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX

Polecamy