Oficjalna premiera elektrycznego skutera BMW [dużo zdjęć]

BMW C Evolution miał oficjalną premierę na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie

BMW C Evolution miał oficjalną premierę na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie (Fot. BMW)

BMW Motorrad wybrało na miejsce światowej premiery swego elektrycznego skutera BMW C Evolution rozpoczęty wczoraj 65. Międzynarodowy Salon Samochodowy we Frankfurcie.

Pierwsze egzemplarze BMW C Evolution jeździły już ponad rok temu w Londynie podczas Igrzysk Olimpijskich. Wtedy je jeszcze testowano w ruchu miejskim. Firma z Bawarii staje się teraz pierwszym producentem elektrycznych jednośladów pośród wielkich światowych marek motocyklowych.

Dotąd skutery i motocykle „tankowane” z gniazdka były domeną niewielkich firm, które tworzyły interesujące konstrukcje, ale rzadko wchodziły ze swoimi produktami na rynek, a jeśli nawet - to w ograniczonym zakresie.

Elektryczne jednoślady część I
Elektryczne jednoślady, część 2

W Polsce też dostępne są skutery elektryczne kilku producentów, najczęściej zaliczane do kategorii motorowerów.

Elektrycznym śladem

Spośród wielkich producentów elektryczny motocykl Freeride e ma KTM i zapowiada jeszcze skuter z takim samym napędem, ale na razie nie decyduje się na seryjną produkcję i sprzedaż.

KTM Freeride E | Zabawy z prądem

BMW C Evolution jest natomiast według zapewnień producenta bardzo poważnym maksiskuterem o osiągach porównywalnych z miejskimi motocyklami i imponującym zasięgiem ok. 100 km na jednym ładowaniu baterii. Czas „tankowania” to 3-4 godziny. Skuter rozpędza się do 120 km/h i jest to prędkość ograniczona elektronicznie. Do 50 km/h BMW C Evolution przyspiesza w 2,7 sekundy, a do setki - 6,2 s.

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Komentarze (5)
Oficjalna premiera elektrycznego skutera BMW [dużo zdjęć]
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Ayse

    0

    I have been waiting for damn near three years to talk about this bike!! A good buddy of mine is the densgier. I still can't spill much, but I can confirm there are two versions, that syling will be nice, but conventionally reserved Triumph (read: purposefull). The off-road version should more than easily trump the GS in the dirt and give the KTM a straight up fight as well. The road version will obviously be more along the lines of the current Tiger.

  • Gość: Oni

    0

    Wow. If you have that much money to get that for your beamer, why not just get a rniacg license and go to the track instead? The game has its limitations man... It feels better when your body's actually against your seat when you accel and when you're trying to hold your body still for a turn. Much better than a game.

  • Gość: głupi eksperyment

    Oceniono 2 razy 0

    Koszt: pewnie z 30000 €

  • hitherto

    Oceniono 10 razy 0

    Poprawcie literówkę w Mottorrad bo wam bmw nie zapłaci za tekst sponsorowany.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Polecamy