Gazeta.pl > Motocykle >  Wydarzenia

Nowości Suzuki: skutery Burgman 200 ABS i 125 ABS [zdjęcia]

informacja prasowa, and
14.10.2013 12:29
A A A Drukuj
Suzuki Burgman 200 ABS i 125 ABS - to samo nadwozie, różne silniki

Suzuki Burgman 200 ABS i 125 ABS - to samo nadwozie, różne silniki (Fot. Suzuki)

Nowe skutery Burgman 200 i 125 dołączą do gamy jednośladów Suzuki w 2014 roku. To trzecia generacja popularnego pojazdu, którego historia rozpoczęła się w 2002 r.

Nowe skutery Burgman 200 i 125 ABS mogą według producenta pochwalić się największym zasięgiem w swojej klasie, najniżej położonym siedzeniem i ergonomicznie ukształtowaną podłogą, która ułatwia podparcie skutera po zatrzymaniu się. Obszerny schowek pod siedzeniem pozwala schować dwa pełnowymiarowe kaski (41 l), a schowki w przedniej części skutera mają największą pojemność w swojej klasie (5,5 l).

Oba skutery różnią się tylko silnikami o pojemności 200 i 125 ccm. W dwusetce licznik wyskalowany jest do 160 km/h, natomiast w „125” - do 140 km/h.

Obie jednostki napędowe są lekkie i kompaktowe, charakteryzują się dużą elastycznością zwłaszcza w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych. Chłodzone cieczą silniki zblokowane są z przekładnią CVT. Nowe Burgmany wyposażone są w układ ABS współpracujący z tarczami hamulcowymi o średnicy 240 mm.

Przedni widelec teleskopowy z tłoczyskami o średnicy 33 mm ma zapewnić komfortową jazdę także na drogach o niezbyt równej nawierzchni. Regulowane zawieszenie tylne wyposażone jest w regulację napięcia wstępnego sprężyn. Siedzenie jest położone na najniższej wysokości (735 mm) w swojej klasie, co wraz z ergonomicznie ukształtowaną podłogą i wąską przednią częścią kanapy ułatwia pewne podparcie nogą po zatrzymaniu skutera. W porównaniu z poprzednią generacją zwiększono wysokość szyby czołowej (o 110 mm), co ma polepszyć ochronę przed wiatrem.

Zestaw wskaźników wyświetla informacje dotyczące ilości dostępnego paliwa, a także średniego zużycia paliwa, przebiegu dziennego (zakres A i B) oraz konieczności wymiany oleju. Wyświetlacz LCD został wkomponowany między analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem. W górnej części wyświetlacza umieszczony jest zegar. Specjalna kontrolna ECO znajdująca się pod obrotomierzem informuje prowadzącego o oszczędnym trybie jazdy. Skutery wyposażono w nowe, podwójne lampy przednie i podwójne lampy tylne.

Przez 11 lat w Europie Suzuki sprzedało ponad 20 000 sztuk skuterów Burgman z silnikami o pojemności 150 cm3 i 24 300 skuterów napędzanych silnikami o pojemności 200 ccm (dostępne od roku 2006).

Zobacz także

Skomentuj:
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX