Yamaha Yard Built XSR700 firmy Bunker Custom Motorcycles

Yamaha Yard Built XSR700 firmy Bunker Custom Motorcycles

Yamaha Yard Built XSR700 firmy Bunker Custom Motorcycles (Fot. Yamaha)

Tej wiosny, firma Yamaha zmierza do Istambułu w Turcji, aby kontynuować współpracę z nowym członkiem rodziny Yard Built - firmą Bunker Custom Motorcycles. Bracia Can i Mert Uzer nie są typowymi konstruktorami motocykli - Can jest wysokiej klasy skateboarderem reprezentującym Vans Turkey Skateboarding Team, z kolei Mert przed rozpoczęciem kariery projektanta motocykli zajmował się cyfrowym marketingiem.

Pierwszym projektem tej dwójki, który przykuł uwagę firmy Yamaha Motor Europe, był wyjątkowy motocykl Yamaha SR500 z 1982 r. Klasyczny model Yamaha o schludnej, surowej stylizacji jest wykonany ręcznie i z całą pewnością gotowy do jazdy. Wynikiem tego zainteresowania było rozpoczęcie współpracy w ramach kampanii Yard Built. W ostatnich miesiącach bracia pracowali nad nadaniem XSR700 unikalnego stylu Bunker Custom. Rezultatem było wyprodukowanie wytrzymałej maszyny o stylizacji trackera, gotowej do pokonywania dróg w górach, plaż i dowolnych tras, na które ją poprowadzisz.

„Jestem naprawdę pod wrażeniem pracy, którą Can i Mert włożyli w ten projekt" - komentuje Cristian Barelli, koordynator ds. marketingu w Yamaha Motor Europe. „Bardzo istotny był dla mnie fakt, że bracia zachowali cechy definiujące XSR700, czyli jego elastyczność i moc. Can i Mert zadbali o unikalną stylizację, ukazując światu zupełnie nowe oblicze tego modelu".

„Wybraliśmy stylizację trackera, ponieważ chcieliśmy jak najlepiej uchwycić ducha wolności" - potwierdzają bracia Uzer. „Dwucylindrowy silnik stanowi doskonałą bazę, a sam motocykl zainspirował nas do stworzenia lekkiego, elastycznego i ekscytującego projektu".

Tworząc własną interpretację maszyny z serii Sport Heritage, bracia podwyższyli siedzenie i zwiększyli ilość miejsca z przodu, aby zadbać o swobodę ruchów kierowcy. Powiększyli również prześwit, zmienili położenie rury wydechowej i zastąpili przednie koło 19-calowym modelem do jazdy na każdej nawierzchni.

Aby nadać motocyklowi stylizację znaną dla ich firmy, bracia zastąpili wszystkie panele wyklepanymi ręcznie elementami z aluminium o grubości 2 mm. Zmodyfikowali w ten sposób osłony zbiornika paliwa, przednie i tylne błotniki, osłony chłodnicy i panel siedzenia. Szkielet z osłonami zbiornika paliwa wykonany z aluminium frezowanego na obrabiarce CNC został oszlifowany i wypolerowany, aby zapewnić wyjątkowy wygląd górnej części motocykla. Kierownica Renthal i siedzenie podniesione o 6 cm tworzą nową pozycję jazdy. Zostało to osiągnięte dzięki przykręcanym przedłużeniom, które można zamontować w dowolnej ramie modeli XSR700. Zamszowa skóra dodaje stylowego charakteru kanapie, która zachowała oryginalny mechanizm blokujący.

Standardowe widelce zasmieniono na upside down z modelu MT-09 Tracer, co pozwala zachować wygodę i funkcjonalność przy zapewnieniu doskonałego wyglądu podczas pokonywania trudnych tras. Bracia wymienili również standardowe obręcze kół na szprychowe obręcze Super Ténére z oponami Goldentyre GT201 - 19-calowymi z przodu i 17-calowymi z tyłu.

Aby umożliwić pokonywanie każdej trasy, powiększono prześwit z 14 do 20 cm i zmieniono położenie tłumika i kolektora układu wydechowego. Bracia zaprojektowali układ wydechowy ze stali nierdzewnej z katalizatorem Akrapovie umieszczonym w punkcie styku tłumika i kolektora.

Firma Bunker Customs dodała do swojego projektu kilka oryginalnych akcesoriów firmy Yamaha - dźwignię sprzęgła, dźwignię hamulca, czy podnóżki. Motocykl został wykończony piękną, prostą i powściągliwą grafiką w stylu lat 80.

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Zobacz także
  • Tuning - Zeuss Tuning | Zeuss
  • Customowe BMW K100 Tuning | BMW K100
  • Honda Shadow 600 by Lula Bike Garage Tuning | Honda Shadow 600
Skomentuj:
Yamaha Yard Built XSR700 firmy Bunker Custom Motorcycles
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Polecamy