Dunlop na wyposażeniu Harleya-Davidsona XL 1200 CX Roadster

24.06.2016 07:14
Opony Dunlop GT502

Opony Dunlop GT502 (Fot. Dunlop)

Dwa nowe rozmiary opony GT502 to zupełnie zmieniona konstrukcja radialna, dopasowana do sportowego charakteru najnowszego Roadstera amerykańskiej marki, który wyróżnia się dynamicznym zawieszeniem i poprawionym układem hamulcowym.

Przygotowanie tego specjalnie zaprojektowanego ogumienia wymagało ścisłej współpracy Dunlopa z zespołem Harley-Davidson odpowiedzialnym za parametry motocykla związane z dynamiką. Tylna opona wyróżnia się konstrukcją typu Jointless Belt (JLB - opasanie bezzakładkowe, które eliminuje nakładanie się poszczególnych warstw opasania) i specjalnym profilem. W celu optymalizacji przebiegów i zachowania na mokrej nawierzchni, do produkcji ogumienia zastosowano mieszankę o dużej zawartości krzemionki, pochodzącą z najnowszych opon Dunlop Sport Touring.

„Harley-Davidson wyznaczył najnowszemu Roadsterowi wyśrubowane parametry w zakresie stabilności, reaktywności, komfortu podróży i zachowania w zakrętach. Przygotowując całkowicie nową konstrukcję i mieszankę bieżnika dla nowych rozmiarów opony GT502, współpracowaliśmy z producentem, aby osiągnąć wyznaczone przez niego cele” - powiedział Dmitri Talboom, Product Manager, Dunlop Moto EMEA.

Dodatkowe homologacje w segmentach cruiser i touring

Na początku roku Dunlop wprowadził do oferty nowe opony American Elite z technologią Multi-Tread, łączącą wolno zużywającą się mieszankę - w części centralnej z mieszankami zapewniającymi dużą przyczepność boczną - w barkowej części tylnej opony.

Ogumienie American Elite zostało przetestowane przez szereg producentów motocykli, a firmy, takie jak Moto Guzzi, Victory i Indian homologowały je dla swoich najnowszych modeli.

Moto Guzzi wybrał oponę American Elite na przód i tył w modelu California 1400 Eldorado, Victory wykorzystał ją w motocyklu High-Ball, natomiast Indian w modelu Chief Vintage.

„Wprowadzenie przez Dunlopa technologii MultiTread w oponach American Elite przyniosło na rynku opon cruiser i touring poprawę w zakresie trwałości. Dodatkowo, umożliwiło uzyskiwanie większych kątów nachylenia, poprawiając stabilność i trakcję na mokrej nawierzchni. Jesteśmy dumni, że nasze starania zostały docenione przez wiodących producentów motocykli, którzy homologowali nasze opony” - dodał Dmitri Talboom.

Opony Dunlop American Elite i nowe rozmiary GT502 są już dostępne u dealerów opon motocyklowych Dunlopa w całej Europie.

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Skomentuj:
Dunlop na wyposażeniu Harleya-Davidsona XL 1200 CX Roadster
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Polecamy