BMW F 800R, Ducati Monster 821, Triumph Street Triple RX | Go這 i weso這

14.03.2016 10:54
Tor Jastrz帳, zlokalizowany niedaleko Radomia, na jeden dzie zmieni si w 'pla輳 nudyst闚'. Ale spokojnie, nie musicie chowa materia逝 przed dzie熤i, bo ekscytuj帷e s tylko porwane przez nas do testu trzy 'golasy': Ducati Monster 821, Triumph 675 Street Triple RX oraz BMW F 800R. Wyb鏎 modeli nie by przypadkowy. Mieszcz si w tej samej klasie, konkuruj, cho ka盥y z motocykli w naszym zestawieniu jest nap璠zany jednostk innego typu (co nada這 tej rywalizacji dodatkowego smaczku). BMW ma dwa cylindry ustawione w rz璠zie, Triumph trzy w rz璠zie, a Ducati dwa cylindry w uk豉dzie widlastym.
1 BMW F 800R, Ducati Monster 821, Triumph Street Triple RX BMW F 800R, Ducati Monster 821, Triumph Street Triple RX Fot. Best Shot

Test por闚nawczy, czyli trzy pierwsze wra瞠nia

Do tej pory z ca貫j tr鎩ki najlepiej pozna貫m Ducati. Napisa貫m kiedy, 瞠 Monster 821 generuje najlepszy d德i瘯, z jakim kiedykolwiek si spotka貫m w seryjnie produkowanym motocyklu. I to zdanie podtrzymuj. Poza rasowym, bulgocz帷ym d德i瘯iem Ducati oferuje seksowny wygl康, niepowtarzalny styl i ognisty charakter. Budzi emocje r闚nie skutecznie, jak "z這ty poci庵" spod Wa豚rzycha.

Z kolei Triumph Street Triple RX rozpala wyobra幡i w szczeg鏊ny spos鏏. Wystarczy zerkn望 w jego specyfikacj techniczn. Inspiracj dla powstania tego modelu by豉 sportowa Daytona 675R, wi璚 Street RX ma wszystko, czego potrzeba do pokonywania zakr皻闚 w wy軼igowym tempie.

Obok ognistego Ducati i wysportowanego Triumpha stoi nieco zawstydzone BMW F 800R. Powodem onie鄉ielenia jest temperament rywali. W przeciwie雟twie do nich, "beemka" nie pr鏏uje nikogo uwodzi, prowokowa, nikomu nie rozpala zmys堯w. F 800R okre郵i豚ym mianem motocykla u篡tkowego. Z pewno軼i bardzo poprawnego i dopracowanego, cho nie wzbudzaj帷ego takich emocji, jak rywale. Takie by造 moje pierwsze wra瞠nia. Pe貫n, rzeczywisty obraz ujrza貫m jednak dopiero po ca造m dniu sp璠zonym na ci璚iu ciasnych winkli toru Jastrz帳.

2 BMW F 800R BMW F 800R Fot. Best Shot

BMW F 800R - poprawne

BMW F 800R wesz這 do produkcji w roku 2009 i do嗆 szybko zaskarbi這 sobie liczn grup wiernych fan闚. Jesieni ubieg貫go roku zaprezentowano nowe wcielenie "osiemsetki". Po瞠gnali鄉y si ze specyficznym wygl康em podw鎩nej, przedniej lampy, kt鏎 zast徙iono mniej oryginaln, pojedyncz. Najistotniejsz zmian nie jest jednak wygl康, tylko zastosowany w przednim zawieszeniu widelec typu upside-down. Szkoda, 瞠 wprowadzono t modyfikacj dopiero teraz, ale lepiej p騧no ni wcale.

Motocykl zyska na stabilno軼i, co jest szczeg鏊nie zauwa瘸lne podczas dynamicznego pokonywania zakr皻闚. Jazda na F 800R jest dziecinnie prosta. "Beemka" ch皻nie zmienia kierunek jazdy, a w z這瞠niu daje kierowcy poczucie bezpiecze雟twa i pe軟ej kontroli. W przypadku Ducati potrzebowa貫m kilku okr捫e, 瞠by oswoi si ze specyfik prowadzenia tego motocykla. Za sterami BMW czu貫m si swobodnie w豉軼iwie ju od pierwszego zakr皻u.BMW F 800R, Ducati Monster 821, Triumph Street Triple RX | Go這 i weso這

F 800R zawsze mia這 fenomenalny uk豉d hamulcowy i ta cecha nie uleg豉 zmianie. W podbramkowych sytuacjach z opresji ratuje sprawny i precyzyjny ABS. Szkoda tylko, 瞠 nie mamy mo磧iwo軼i wy陰czenia tego systemu. Pozycja za kierownic jest wygodna i zach璚a tak瞠 do d逝窺zych przeja盥瞠k.

Skoro "beemka" ch皻nie skr璚a, 豉two i pewnie si prowadzi, znakomicie hamuje a do tego jest wygodna, to gdzie le篡 problem? Dwucylindrowa, rz璠owa jednostka BMW generuje maksymalnie 87 KM. Niestety, na tle konkurent闚 silnik niemieckiego golasa wykazuje powa積y deficyt mocy i dostaje t璕ie lanie. Ducati i Triumph wypracowuj sobie przewag na wyj軼iu z ka盥ego zakr皻u, nie wspominaj帷 o d逝窺zych prostych, gdzie "osiemsetka" dostaje zadyszki i nie jest w stanie dotrzyma kroku rywalom.

Ponadto niemiecki dwucylindrowiec 幢e znosi prac w g鏎nym zakresie obrot闚, o czym raczy nas informowa niezbyt rasowym d德i瘯iem i przenoszeniem na nadwozie drobnych wibracji. Dop鏦i nie kr璚isz silnika wysoko, wszystko jest wspaniale. Motocykl przyjemnie przyspiesza i oferuje satysfakcjonuj帷 elastyczno嗆 oraz wyj徠kowo niewielkie zu篡cie paliwa. Maksymalnie rozp璠za si do oko這 200 km/h, ale komfortow pr璠ko軼i podr騜n na autostradzie b璠zie najwy瞠j 140-150 km/h.

Egzemplarz, kt鏎y wpad w nasze r璚e, by dodatkowo wyposa穎ny w ASC (Automatic Stability Control), czyli prosty system zabezpieczaj帷y przed utrat przyczepno軼i tylnego ko豉 podczas przyspieszania. Nie wydaje mi si, aby przy tej mocy silnika i 豉godnym temperamencie motocykla ASC musia si napracowa, ale podczas dynamicznego startu na mokrej nawierzchni zawsze mo瞠 si przyda. O ile ABS dostajemy w standardzie, System Kontroli Stabilno軼i jest wyposa瞠niem opcjonalnym, za kt鏎e do ceny podstawowej trzeba dop豉ci. Dodatkow zalet F 800R jest mo磧iwo嗆 obni瞠nia mocy do 34 KM i dostosowanie go do prowadzenia z prawem jazdy kategorii A2.

 

Andrzej Drzymulski: W poprzedniej wersji uznawa貫m "beemk" za fajny motocykl z przednim zawieszeniem od taczki, kt鏎e psu這 ca陰 zabaw. W bie膨cym modelu (jak na 篡czenie) konstruktorzy zamontowali solidne lagi w technologii upside-down. Liczy貫m na to, 瞠 teraz motocykl b璠zie jeszcze bardziej ch皻ny do stuntowych zabaw (na poprzedniku startowa i dawa pokazy Christian Pfeiffer) ale widocznie F 800R posz這 na emerytur wraz z Mistrzem 安iata stuntridingu. BMW pozbawione zosta這 charakterystycznej, futurystycznej lampy, a ustawienia silnika i podwozia ukierunkowano w stron codziennej jazdy. Na d逝窺z met BMW oka瞠 si pewnie najbardziej praktyczn maszyn w tym zestawieniu. Dla mnie jednak jest troch nudne. Mia貫m te zastrze瞠nia do wykonania. Brz璚z帷e plastiki w niemieckim motocyklu? Co tu jest nie tak...

3 Ducati Monster 821 Ducati Monster 821 Fot. Best Shot

Ducati Monster 821 - emocjonuj帷y

Monster 821 pojawi si na rynku p馧tora roku temu, zast瘼uj帷 model 796. W這si zamontowali w ramie nowy silnik Testastretta i dorzucili zaawansowan elektronik ze zmiennymi mapami zap這nu i regulowan, wielostopniow kontrol trakcji na czele (takich zabawek na pok豉dzie rywali nie znajdziemy). Wyra幡ie zmieni si tak瞠 wygl康 motocykla. Jak ma si uroda i wdzi瘯 Ducati do maszyn BMW i Triumpha? C騜, to troch jakby wybiera mi璠zy ozi瑿陰 Niemk, piegowat Brytyjk i gor帷 W這szk. Macie jeszcze jakie w徠pliwo軼i, kt鏎 chcieliby軼ie zaprosi na kolacj ze 郾iadaniem? Uroda to jednak nie wszystko. Monster 821 dysponuje dwucylindrow, widlast jednostk o mocy 112 KM. To w豉郾ie silnik, poza generowanym d德i瘯iem i seksownym wygl康em, jest najmocniejszym punktem tego motocykla. W dolnym zakresie obrot闚 troch narwany, a chwil p騧niej ju zupe軟ie w軼iek造 i brutalny. Zachowuje si, jakby kto dosypa mu do paliwa "mocarza" czy innych dopalaczy. Po dezaktywowaniu systemu kontroli trakcji, przednie ko這 niezwykle ch皻nie w璠ruje do g鏎y.

Wszystkim onie鄉ielonym, kt鏎zy nie do ko鎍a czuj si swobodnie z takimi osi庵ami, z pomoc przychodzi elektronika. Przyciskiem na kierownicy wystarczy "wykastrowa" silnik, pozbawiaj帷 go nadmiaru koni mechanicznych przez wybranie odpowiedniej mapy zap這nu oraz wybra najczulszy tryb pracy systemu kontroli trakcji. Te ustawienia wyra幡ie z豉godz agresywne zachowanie Monstera i uczyni go przyja幡iejszym dla mniej do鈍iadczonych.BMW F 800R, Ducati Monster 821, Triumph Street Triple RX | Go這 i weso這

Je郵i chcemy tym motocyklem szybko je寮zi po zakr皻ach, trzeba si przyzwyczai do specyfiki jego prowadzenia. Pocz徠kowo mia貫m z tym pewien problem. Monster 821 nie jest tak prosty i intuicyjny w prowadzeniu jak F 800R czy Street Triple RX. Jednak ka盥e kolejne okr捫enie za kierownic Ducati dawa這 coraz wi璚ej pewno軼i siebie, a przyjemno嗆 z jazdy by豉 wprost proporcjonalna do czasu sp璠zonego na torze. W ko鎍u uda這 mi si dogada z czerwon besti. Je郵i chodzi o uk豉d hamulcowy, to dzia豉 on bez zarzutu, cho nie jest a tak wydajny i precyzyjny, jak w przypadku Triumpha.

Teraz - uwaga - najciekawsze: Monster nie jest najszybszy na 逝kach, ani nie ma najskuteczniejszych hamulc闚. Nie jest najbardziej ekonomiczny ani te najwygodniejszy z ca貫j tr鎩ki. Mimo wszystko, gdy sko鎍zyli鄉y test na torze, jako pierwszy chwyci貫m za kluczyki Ducati i to na nim postanowi貫m przyjecha z toru Jastrz帳 do Warszawy. W kolejnych dniach r闚nie najch皻niej siada貫m za kierownic czerwonego potwora. I zrobi to z ogromn rado軼i za ka盥ym razem, gdy tylko nadarzy si okazja. Znios nawet fakt, 瞠 podczas jazdy w korku silnik V2 intensywnie grzeje w krocze i pewnie zwi瘯sza w ten spos鏏 ryzyko bezp這dno軼i... Mimo wszystko w豉郾ie Monster zosta moim ulubie鎍em, bo to on wywo逝je najwi璚ej pozytywnych emocji.

Andrzej Drzymulski: Zdecydowanie najbardziej emocjonuj帷a maszyna w stawce. Ju sam d德i瘯 sprawia, 瞠 nie chce si zssiada z tego motocykla. Silnik to tylko lekko okrzesany dzikus. Jak je寮zimy powoli, troch 篡je swoim 篡ciem. Odnosi貫m wra瞠nie jakby sprzeciwia si spokojnemu traktowaniu. Sprawimy mu rado嗆 ostrym traktowaniem. Wtedy zacznie z nami perfekcyjnie wsp馧pracowa. Prowadzenie jest do嗆 dziwne. Mo瞠my zrzuca to na zu篡te opony, ale Ducati wyra幡ie mniej ch皻nie zmienia這 kierunki. Wa積e jest jednak, 瞠 jak zrozumiemy Monstera, mo瞠my nim jecha szybko i bezpiecznie (rozbudowana elektroniczna asysta). Ewolucje na tylnym kole i wchodzenie w zakr皻y w stylu supermoto jest banalnie proste i przyjemne. G堯wnie ze wzgl璠u na silnik jest to m鎩 faworyt tego testu. Znalaz豚ym miejsce dla Monstera 821 w moim gara簑.

4 Triumph Street Triple RX Triumph Street Triple RX Fot. Best Shot

Triumph Street Triple RX - wysportowany

Pierwszy Street Triple zadebiutowa na rynku w roku 2007. Sze嗆 lat p騧niej mieli鄉y przyjemno嗆 testowa model oznaczony symbolem R, wyposa穎ny m.in. w now ram, zawieszenie i hamulce. W tym roku Anglicy zafundowali nam specjaln wersj nazwan RX. Inspiracj stanowi豉 sportowa Daytona 675R. Tym razem nie doczekali鄉y si jednak radykalnych zmian na pok豉dzie Streeta. Bo po co zmienia co, co jest ju wystarczaj帷o dobre? W takiej sytuacji producent mo瞠 przez pewien czas zapomnie o radykalnych zmianach i pozosta przy kosmetycznym od鈍ie瘸niu modelu. Nowo軼i w wersji RX s jedynie pomalowane na czerwono felgi i wy軼igowy quick-shifter. W miejscu tylnego siedzenia zamontowano zgrabn nak豉dk, podkre郵aj帷 sportowego ducha maszyny.

Chuliga雟ki Triumph wci捫 jest nap璠zany rewelacyjn, trzycylindrow jednostk o mocy 106 KM. Ma w pe軟i regulowane zawieszenie, zaciski hamulcowe Nissina i wy陰czalny system ABS. To motocykl stworzony do rywalizacji, jazdy na jednym kole (tylnym lub przednim - jak wolisz) i zdzierania slider闚 na kolanach. Trudno cokolwiek mu zarzuci. Rz璠owy, trzycylindrowy silnik ma znacznie wi璚ej mocy ni dwucylindrowiec BMW i mo瞠 si pochwali lepsz kultur pracy, ni w這skie V2. Podczas gdy Ducati w dolnym zakresie obrot闚 zachowuje si nerwowo, Triumph oddaje moc p造nnie i subtelnie ju od samego do逝. Silnik jest elastyczny, a reakcja na ruch manetk gazu imponuj帷o precyzyjna. Generowany d德i瘯 brzmi rasowo.BMW F 800R, Ducati Monster 821, Triumph Street Triple RX | Go這 i weso這

Dopracowane do perfekcji zawieszenie zapewnia znakomite wyczucie motocykla i precyzj prowadzenia na najwy窺zym poziomie. Street Triple wci捫 jest w stanie pojecha przez zakr皻 szybciej, ni tego oczekujesz. Uk豉d hamulcowy tak瞠 zas逝guje na uwag. To absolutnie pierwsza liga albo wr璚z ekstraklasa. Klamka przedniego hamulca daje tak dobre wyczucie, 瞠 nawet je郵i nie masz na imi Andrzej, a na nazwisko Drzymulski, przy odrobinie treningu, odwagi i zapa逝 masz mo磧iwo嗆 szybkiego opanowania efektownej sztuki zwanej "stoppie". Triumph nie tylko ma olbrzymi potencja sportowy, ale tak瞠 oferuje typowe w豉軼iwo軼i u篡tkowe. W mie軼ie trudno go dogoni. Zwrotno嗆, por璚zno嗆 i precyzja prowadzenia sprawi, 瞠 codzienn, nudn walk z korkami mo瞠sz zmieni w radosny sprint mi璠zy samochodami i b璠ziesz z niego czerpa dzik przyjemno嗆. Pozycja za kierownic jest ca趾iem wygodna, a przednia owiewka, cho wygl康a skromnie, pozwala na komfortowe podr騜owanie z pr璠ko軼i do 160 km/h. Wszystko wskazuje na to, 瞠 mamy do czynienia z naprawd wszechstronnym sprz皻em. Je郵i nie sta Ci na to, by mie dwa motocykle - jednego do jazdy na torze, a drugiego do u篡tku na co dzie - Street Triple RX b璠zie doskona造m rozwi您aniem Twoich problem闚.

Andrzej Drzymulski: Triumph ci庵le mnie zaskakuje. Od lat jedynie modyfikuje swoje maszyny, co niekt鏎zy mogliby uznawa za minus. Ja odbieram to jako zalet. Dopracowuj帷 maszyn przez d逝gi czas zbli瘸j si do perfekcji. Street Triple RX jest najbardziej sportowym motocyklem w鈔鏚 testowanych naked bike'闚. Prowadzi si z niebywa陰 lekko軼i i precyzj, a uk豉d hamulcowy wr璚z powala skuteczno軼i. Wy陰czaj帷 ABS musimy uwa瘸, poniewa ty Street'a unosi si w g鏎 z du膨 pr璠ko軼i. Precyzyjny uk豉d pozwala jednak na wykonanie d逝giego stoppie (proponuj zacz望 od kr鏒kiego). Silnik jest super, ale w bezpo鈔ednim starciu nie ma szans z Monsterem. 疾by nad捫y za Ducati musimy go kr璚i do wysokich obrot闚. Plus jest taki, 瞠 podczas spokojnej jazdy bardzo p造nnie nap璠za maszyn. Triumph Street Triple 800 by豚y nakedem idealnym.

5 BMW F 800R, Ducati Monster 821, Triumph Street Triple RX BMW F 800R, Ducati Monster 821, Triumph Street Triple RX Fot. Best Shot

Motocyklowy naked na trzy sposoby...

Je瞠li potrzebujesz wy陰cznie motocykla u篡tkowego, do codziennej eksploatacji oraz weekendowych, rekreacyjnych przeja盥瞠k w spokojnym tempie, F 800R spe軟i Twoje oczekiwania. Prowadzi si dziecinnie 豉two, bardzo 豉godnie oddaje moc, ch皻nie pokonuje zakr皻y i 鈍ietnie hamuje. Zabraknie tylko sportowych emocji, wi璚 po pewnym czasie motocykl mo瞠 Ci si zwyczajnie znudzi.

Najlepszym lekarstwem na nud jest Ducati Monster 821. Z ca貫j tr鎩ki najbardziej zwraca na siebie uwag, robi najwi璚ej ha豉su i w 鈔ednim zakresie obrot闚 daje takiego kopa, 瞠 natychmiast si od niego uzale積iasz. Gdybym kierowa si emocjami, kupi豚ym Ducati.

Poddaj帷 ch這dnej i racjonalnej ocenie potencja sportowy maszyn, ostateczne zwyci瘰two musz przyzna modelowi Street Triple RX. To zwyci瘰two bezapelacyjne. Triumph najszybciej je寮zi po zakr皻ach, najskuteczniej hamuje i oferuje znakomit kultur pracy silnika. Czy potrzebujesz wszystkich tych cech w codziennej drodze do pracy? To zale篡 od Ciebie. T sam drog mo積a przecie pokona na kilka, zupe軟ie r騜nych sposob闚...BMW F 800R, Ducati Monster 821, Triumph Street Triple RX | Go這 i weso這

6 BMW F 800R BMW F 800R Fot. Best Shot

BMW F 800R - dane techniczne

SILNIK

Typ: czterosuwowy, ch這dzony ciecz

Uk豉d: dwucylindrowy, rz璠owy

Rozrz康: DOHC, z czterema zaworami na cylinder

字ednica x skok t這ka: 82 x 75,6 mm

Stopie spr篹ania: 12: 1

Moment obrotowy: 86 Nm przy 6000 obr./min

Zasilanie: wtrysk paliwa

Smarowanie: z such misk olejow

PRZENIESIENIE NAP犵U

Silnik-sprz璕這: ko豉mi z瑿atymi

Sprz璕這: wielotarczowe, mokre

Skrzynia bieg闚: 6-biegowa

Nap璠 tylnego ko豉: 豉鎍uch

PODWOZIE

Rama: stalowa, rurowa

Zawieszenie przednie: upside-down, 鈔ednica 43 mm, brak regulacji

Zawieszenie tylne u podw鎩ny wahacz, centralny amortyzator, pe軟a regulacja

Hamulec przedni: dwie tarcze, 鈔ednica 320 mm, zaciski czterot這czkowe

Hamulec tylny: pojedyncza tarcza, 鈔ednica 265 mm, zacisk jednot這czkowy

Opony prz鏚 I ty: 120/70-17 I 180/55-17

ELEKTRONIKA

ABS: w standardzie, bez mo磧iwo軼i wy陰czenia

Kontrola trakcji: opcjonalnie ASC (Automatic Stability Control)

Inne: brak

WYMIARY I MASY

D逝go嗆: 2145 mm

Szeroko嗆: 905 mm

Wysoko嗆: 1160 mm

Wysoko嗆 siedzenia: 800 mm (obni穎na kanapa 775 mm, podwy窺zona kanapa 825 mm)

Rozstaw osi: 1520 mm

Prze鈍it: b.d.

K徠 pochylenia g堯wki ramy: 65

Dopuszczalna masa ca趾owita: 405 kg

Pojemno嗆 uk豉du olejowego: b.d.

7 Ducati Monster 821 Ducati Monster 821 Fot. Best Shot

Ducati Monster 821 - dane techniczne

SILNIK

Typ: czterosuwowy, ch這dzony ciecz

Uk豉d: dwucylindrowy, V2 (L-Twin)

Rozrz康: desmodromiczny, cztery zawory na cylinder

字ednica x skok t這ka: 88 x 67,5 mm

Stopie spr篹ania: 12,8: 1

Moment obrotowy: 89,4 Nm przy 7750 obr./min

Zasilanie: wtrysk paliwa

Smarowanie: z mokr misk olejow

PRZENIESIENIE NAP犵U

Silnik-sprz璕這: ko豉mi z瑿atymi

Sprz璕這: wielotarczowe, mokre

Skrzynia bieg闚: 6-biegowa

Nap璠 tylnego ko豉: 豉鎍uch

PODWOZIE

Rama: stalowa, rurowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe, 鈔ednica 43 mm, brak regulacji

Zawieszenie tylne: podw鎩ny wahacz, centralny amortyzator, pe軟a regulacja

Hamulec przedni: dwie tarcze, 鈔ednica 320 mm, zaciski Brembo

Hamulec tylny: jedna tarcza, 鈔ednica 245 mm, zaciski Brembo

Opony prz鏚 / ty: 120/70-17 / 180/60-17

ELEKTRONIKA

ABS: 3-stopniowa regulacja, mo磧iwo嗆 wy陰czenia

Kontrola trakcji: 8-stopniowa regulacja, mo磧iwo嗆 wy陰czenia

Inne: zmienne mapy zap這nu (dost瘼ne 3 tryby)

WYMIARY I MASY

D逝go嗆: 2170 mm

Szeroko嗆: 800 mm

Wysoko嗆: 1055 mm

Wysoko嗆 siedzenia: regulowana w zakresie 785-810 mm

Rozstaw osi: 1480 mm

Prze鈍it: b.d.

K徠 pochylenia g堯wki ramy: 65,7

Dopuszczalna masa ca趾owita: b.d.

Pojemno嗆 uk豉du olejowego: b.d.

8 Triumph Street Triple RX Triumph Street Triple RX Fot. Best Shot

Triumph Street Triple RX - dane techniczne

SILNIK

Typ: czterosuwowy, ch這dzony ciecz

Uk豉d: trzycylindrowy, rz璠owy

Rozrz康: DOHC, z czterema zaworami na cylinder

字ednica x skok t這ka: 74 x 52,3 mm

Stopie spr篹ania: 12,8: 1

Moment obrotowy: 68 Nm przy 9750 obr./min

Zasilanie: wtrysk paliwa

Smarowanie: z mokr misk olejow

PRZENIESIENIE NAP犵U

Silnik-sprz璕這: ko豉mi z瑿atymi

Sprz璕這: wielotarczowe, mokre

Skrzynia bieg闚: 6-biegowa

Nap璠 tylnego ko豉: 豉鎍uch

PODWOZIE

Rama: stalowa, rurowa

Zawieszenie przednie: Kayaba, upside-down, 鈔ednica 41 mm, pe軟a regulacja

Zawieszenie tylne: centralny amortyzator Kayaba, pe軟a regulacja

Hamulec przedni: dwie tarcze, 鈔ednica 310 mm, zaciski Nissin

Hamulec tylny: jedna tarcza, 鈔ednica 220 mm, zacisk Brembo

Opony prz鏚 i ty: 120/70-17 i 180/55-17

ELEKTRONIKA

ABS: w standardzie,

Kontrola trakcji: brak

Inne: brak

WYMIARY I MASY

D逝go嗆: 2055 mm

Szeroko嗆: 740 mm

Wysoko嗆: 1110 mm

Wysoko嗆 siedzenia: 820 mm

Rozstaw osi: 1410 mm

Prze鈍it: b.d.

K徠 pochylenia g堯wki ramy: 66,6

dopuszczalna masa ca趾owita: b.d.

Pojemno嗆 uk豉du olejowego: 3,4 l

Komentarze (4)
BMW F 800R, Ducati Monster 821, Triumph Street Triple RX | Go這 i weso這
Zaloguj si lub komentuj jako go嗆
  • hiszpan25

    Oceniono 8 razy 8

    zaskakujace jest podawanie danych na koniec publikacji... dlaczego nie ma masy wlasnej? dlaczego przy DMC jest b.d.? W dowodzie rejestracyjnym zapewne obie dane sa podane... trudno bylo zobaczyc co tam jest wpisane?
    na stronach producentow widac ze:
    BMW f800r ma mase 180kg na sucho i 200kg z plynami
    Ducati Monster 821 179.5kg na sucho i 205.5kg z plynami
    Triumph Speed Tripe RX 168kg na sucho i 183 z plynami...
    Czasami mozna chyba poswiecic chwile aby poszukac danych nie tylko w danych prasowych od producenta...

  • Gość: skuterzysta 125

    Oceniono 3 razy 1

    na g堯wnej stronie by link "trzy r騜ne podej軼ia do miejskiej jazdy". Khm, miejska jazda nie wymaga pojemno軼i 800ccm i mocy bliskiej 100km. Na mniejszych pojemno軼iach te da si 鄉iga. 500 czy 250 ccm te mo積a si przemieszcza po mie軼ie. Do miejskiej jazdy to najskuteczniejszy jest skuter.

  • 0

    Jak dla mnie tutaj zdecydowanie wygrywa Triumph prowadzenie, silnik i istotne waga. Mam w豉郾ie taka wersje od roku i jak dla mnie bomba. Silnik ma potencja od samego do do逝 a do g鏎y, zakr皻y po造ka jak szalony i nie ma z tym najmniejszych problem闚 tylko do鈍iadczony motocyklista. Wcze郾iej mia貫m horneta i tutaj b. du篡 plus dla triumpha

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX