Co się zmieniło w Monsterze?

Fot. Ducati

Pozycja jazdy nie uległa zmianie, kanapa jest ciągle dobrze wyprofilowana i wygodna. Kierownica przyjemnie leży w dłoniach, a układ wydechowy być może jest nawet cichszy, niż w poprzedniku. Wykonano tylko nowe sety, które teraz są frezowane, a podnóżki mają typowo sportowy kształt z radełkowaniem, które podnosi przyczepność. Największym plusem jest jednak to, że konstruktorzy, dążąc do jak najlepszego prowadzenia na torze, nie zrujnowali komfortu podczas codziennego użytkowania. Sprężyny w widelcu i centralnym amortyzatorze pozostały takie same. Pracę wykonano jedynie na hydraulice, więc ogólna charakterystyka podwozia ma nieco wolniejsze tłumienie dobicia i odbicia. Oczywiście zarówno przód jak i tył możemy ustawić pod siebie, a na torze przekonałem się, że już kilka "kliknięć" w prawo lub lewo znacząco zmienia charakterystykę prowadzenia.Ducati Monster 1200R - wyścig bez ciśnienia

Najbardziej znaczącą różnicą w podwoziu jest zwiększony prześwit motocykla. Monster 1200R jest o 15 mm wyższy od wersji S, co według kalkulacji pozwala osiągać złożenia o kącie pochylenia wynoszącym 50°. W praktyce okazało się, że Ducati składały się jeszcze mocniej. Duża w tym zasługa ogumienia. Rzadko stylistyka dogaduje się z techniką, ale tym razem owocem współpracy jest megaseksownie wyglądający tył i jeszcze lepiej działająca tylna opona. Designerzy przekonstruowali zadupek, który jest teraz bardziej smukły, a mocowanie tablicy rejestracyjnej dyskretne. Uwydatniło to wizualnie ogromną oponę Pirelli Supercorsa SP o rozmiarze 200/55 R17.

Jest to ta sama guma, którą montują w 1299 Panigale. Na torze nakręciłem wideo zapowiedź testu, w której ze względu na ogromną przyczepność opon poddałem pod wątpliwość, czy są to normalne Supercorsy SP. Okazało się, że nie są. Na życzenie Ducati, Pirelli zwiększyło szerokość pasa od rantu opony do środka, który wykonany jest z bardziej miękkiej mieszanki, niż środek opony (chodzi o wydłużenie przebiegu podczas jazdy na wprost). Gumy założone są na frezowane felgi Marchesini, które są lżejsze od tych montowanych w tańszych wersjach.

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Komentarze (5)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 1 raz 1

    wszystko cacy... tyle ze nadal aerodynamika stanie na przeszkodzie... do jakiej predkosci i na jakim dystansie jest w stanie wytrzymac kierowca "golasa"?

  • uzurpator666

    0

    ale brutal........

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX