Kymco Agility RS Naked 50 2T | Rozebrany tylko trochę

Trzy czwarte dołu od skutera i ćwierć góry od motocykla - takie połączenie proponuje Kymco Agility w wersji Naked.
1 Za ubezpieczenie OC skutera 50 ccm (na zdjęciu Kymco Agility RS Naked 50 2T) możemy przepłacić nawet 600 zł, jeśli nie sprawdzimy ofert różnych firm ubezpieczeniowych Za ubezpieczenie OC skutera 50 ccm (na zdjęciu Kymco Agility RS Naked 50 2T) możemy przepłacić nawet 600 zł, jeśli nie sprawdzimy ofert różnych firm ubezpieczeniowych Fot. Sławomir Kamiński

Goła kierownica

Naked wzbogacił typoszereg Agility w minionym sezonie. Ten termin, zazwyczaj odnoszący się do motocykli, wśród skuterów to rzadkość. Golasem w pełni można nazwać chyba tylko kontrowersyjną Hondę Zoomer, całkowicie pozbawioną karoserii. Częściowe zdejmowanie osłon stosuje się w skuterach przerabianych do stuntu.

Poza tym termin "naked" w odniesieniu do skuterów jest trochę mylący: nawet te, które tak są nazywane, mają obudowy chroniące kierowcę i pasażera, a często są wyposażone w szybę. Połączenie gołej kierownicy z tradycyjnym nadwoziem znane jest głównie w skuterach poddawanych tuningowi w Japonii. Agility idzie tym tropem.

2 Kymco Agility RS Naked 50 2T Kymco Agility RS Naked 50 2T Fot. Sławomir Kamiński

Raczej "topless"

Nim nie obejrzy się zdjęć lub nie zobaczy skutera, nie ma się co nakręcać. "Naked" w wydaniu Kymco to raczej "topless" - o ile ten termin przejdzie przez "cenzurę". Kilka modeli o podobnym stylu ma w swojej ofercie Honda. RS-a "rozebrano" tylko od góry. Stracił bowiem tę część przedniej czaszy, która osłania kierownicę i zestaw wskaźników.

Wydawać się może, że nieosłonięta kierownica, jak w motocyklu, to niewiele. Jednak efekt stylistyczny, jaki daje połączenie na szaro pomalowanej rury kierownicy z osprzętem oraz zestawem zegarów typowych dla motocykla z nadwoziem skutera pozwala odróżnić się od innych rollerów. Pojazd staje się optycznie lżejszy, bardziej "ażurowy".

3 Kymco Agility RS Naked 50 2T Kymco Agility RS Naked 50 2T Fot. Sławomir Kamiński

Sportowe zegary

Mocowanie kierownicy jest typu motocyklowego. Podwieszone pod nią kierunkowskazy wyglądają intrygująco. Zajmujący przestrzeń między nimi zestaw wskaźników, oprócz prędkościomierza i kompletu kontrolek, dla podkreślenia sportowego charakteru pojazdu obejmuje też obrotomierz. Oba wskaźniki to klasyczne zegary.

4 Kymco Agility RS Naked 50 2T Kymco Agility RS Naked 50 2T Fot. Sławomir Kamiński

Wyraziste szczegóły

Poza inną kierownicą z osprzętem, reszta skutera jest taka, jak w bazowej wersji modelu RS. Mamy tu wyrazistą linię nadwozia, typową dla skuterów o sportowym charakterze. Podwójny reflektor o oryginalnym kształcie został wkomponowany w pozostałość przedniej czaszy. W ich górnej części, wyglądającej jak rogi, mieszczą się światła pozycyjne. Poniżej umieszczono reflektory halogenowe, ustawione jeden nad drugim. Również tylna, zespolona lampa o estetycznym wyglądzie, zapewnia dobrą widoczność skutera w każdych warunkach pogodowych.

5 Kymco Agility RS Naked 50 2T Kymco Agility RS Naked 50 2T Fot. Sławomir Kamiński

Nie stoczy się

Nad bezpieczeństwem czynnym czuwają bardzo skuteczne hamulce. Na pochwałę zasługuje zwłaszcza przedni, tarczowy hamulec hydrauliczny z pływającym, dwutłoczkowym zaciskiem. Sportowo wyglądająca tarcza ma średnicę 200 mm. Taki sam zestaw jest stosowany w odmianie Agility napędzanej silnikiem 125 ccm, oferującej o wiele lepsze osiągi, zatem w słabszej wersji ma on zapas efektywności. Tylne koło jest zatrzymywane klasycznym hamulcem bębnowym.

Ten miejski skuter jest bezpieczny także na postoju. Wyposażono go bowiem w hamulec postojowy. Jest to prosta, ale przydatna konstrukcja zapadkowa, montowana na dźwigni hamulca tylnego. Po jej zablokowaniu, nie zachodzi obawa, że skuter pozostawiony na bocznej podstawce stoczy się po pochyłym podłożu.

6 Kymco Agility RS Naked 50 2T Kymco Agility RS Naked 50 2T Fot. Sławomir Kamiński

Pięć koni wystarczy

Golaskiem, wystylizowanym na skuterek stuntowy, rzeczywiście można zrobić stoppie. Oczywiście, jeśli się umie. Również rodzaj napędu jest dostosowany swoim temperamentem do charakteru pojazdu. Jest to znany z innych modeli Kymco (poza ZX) dwusuw chłodzony powietrzem, który generuje pięć dobrze wykarmionych koni mechanicznych.

Opinia licznych użytkowników o tych silnikach jest bardzo dobra. Gwarantują dobre osiągi, są trwałe i ekonomiczne. Ponadto można je łatwo poddać tuningowi. Importer ma w swojej ofercie zestawy podnoszące osiągi. Testowy Agility nie był tuningowany. Został jedynie odblokowany. To w zupełności wystarczyło, aby na braki w dynamice pojazdu nie można było narzekać.

RS Naked nie jest typowym skuterem sportowym i nie należy po nim oczekiwać rakietowych osiągów. Jednak jak na użytkowy skuter miejski o lekkim zacięciu sportowym, nie ma się czego wstydzić. Jest szybki i tyle. Do około 65 km/h przyspieszenie jest liniowe. Powyżej tej prędkości dynamika troszkę słabnie, ale i tak po chwili widzimy 75 km/h, czyli prędkość maksymalną.

7 Kymco Agility RS Naked 50 2T Kymco Agility RS Naked 50 2T Fot. Słąwomir Kamiński

Inne zalety

Atutem Agility są nie tylko dobre przyspieszenia. Mimo niewielkich rozmiarów jest skuterkiem, którym podróżuje się wygodnie. Na kanapie bez problemu mieszczą się dwie osoby.

Walory użytkowe są typowe dla miejskich skuterów. Na płaskiej podłodze jest wystarczająco miejsca dla stóp, a nawet dla niewielkiego bagażu, np. nesesera. Miejscem do zapakowania zakupów, a po zakończonej jeździe kasku, jest schowek pod kanapą.

Kierujący jest dość dobrze chroniony przed wiatrem lub deszczem do wysokości pasa. Niestety, ewentualna szyba kompletnie nie pasowałaby do charakteru nakeda.

Odsłonięta i umieszczona o 4 cm niżej niż w podstawowej wersji Agility kierownica, dodatkowo mająca inny kształt, pozwala lepiej kontrolować pojazd. Co więcej, jest wygodniejsza.

8 Kymco Agility RS Naked 50 2T Kymco Agility RS Naked 50 2T Fot. Sławomir Kamiński

Przyklejony do asfaltu

Bardziej sportowa charakterystyka zawieszenia zapewnia doskonałą trakcję. Zawieszenie nie jest tak twarde, jak typowo sportowe. W końcu ten skuter ma jeździć po zwykłych ulicach, a nie po równym torze wyścigowym. Jazda po krętych ulicach daje wiele satysfakcji. Naked prowadzi się dosłownie jakby był przyklejony do asfaltu. Producent osiągnął trudny kompromis między trakcją i komfortem jazdy.

W codziennym użytkowaniu ten nieco udający skuter do stuntu pojazd daje sporo radości z jazdy dzięki dobrej dynamice, trakcji i doskonale działającym hamulcom. Ponadto nawet przy dynamicznej jeździe miejskiej spalał maksymalnie 3,3 l/100 km, czyli - jak na dwusuw - nie tak dużo. Kymco RS50 Naked to atrakcyjna propozycja dla młodych osób interesujących się sportami motorowymi.

9 Kymco Agility RS Naked 50 2T Kymco Agility RS Naked 50 2T Fot. Sławomir Kamiński

Dane techniczne:

SILNIK
Typ: dwusuwowy, chłodzony powietrzem
Układ: jednocylindrowy
Pojemność skokowa: 49,5 ccm
Średnica x skok tłoka: 39 mm x 41,5 mm
Moc maksymalna: 3,7 kW (5 KM) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 4,9 Nm przy 6000 obr/min
Zasilanie: gaźnik
Zapłon: CDI
Rozruch: elektryczny/nożny
Przeniesienie napędu: automatyczna bezstopniowa skrzynia biegów

PODWOZIE
Rama: stalowa rurowa
Zawieszenie przednie: teleskopowe
Zawieszenie tylne: wahacz wleczony
Hamulec przedni: tarczowy, Ø 200 mm
Hamulec tylny: bębnowy
Ogumienie: bezdętkowe, przód/tył: 120/70-12, 130/70-12

WYMIARY I MASY
Długość: 1930 mm
Szerokość: 685 mm
Wysokość: 1090 mm
Masa pojazdu: 97 kg
Zbiornik paliwa: 6 l

DANE EKSPLOATACYJNE
Prędkość maksymalna: 45 km/h; w teście - licznikowe 75 km/h
Średnie zużycie paliwa: 3,2 l/100km

CENA: 5700 zł.

Importer: MOTOR-LAND

Komentarze (2)
Kymco Agility RS Naked 50 2T | Rozebrany tylko trochę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Marina

    0

    I have had a 2003 Yamaha Zuma, and currently have two 2007 Agility 50 s, aogmnst two other Kymco Models. The Zuma hits 40mph in the shortest amount of time out of any scooter I have ever ridden (hundreds). I love the knobby tires and frequently took it off road. I have nothing bad to say about the Zuma. The Agility 50 (4 stroke) doesn't have the acceleration anything near the Zuma. The Agility has more of a street tire so I doubt it would be good on dirt or grass. The craftsmanship of both the scooters is next to none. The question is, do you want a quick accelerating scooter for a little more money? The feel of the two bikes is near identical, they both are narrow up front and widen towards the rear and force you to sit it an upright position. I prefer the Zuma of the Agility, but I prefer my Kymco People 50 over the Zuma. The Kymco brand is just as good if not better than Honda.

  • Gość: Podpisz się

    0

    Tylko trochę rozebrana to jest kierowniczka z pierwszej foty.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX