Top 12 | Skutery 125 ccm dla posiadaczy prawa jazdy kat. B

17.02.2017 07:23
Wybraliśmy 12 skuterów o pojemności 125 ccm idealnych na początek motocyklowej przygody. Tym bardziej, że mogą nimi jeździć kierowcy z prawem jazdy kat. B. Oto wybrane propozycje skuterów tej klasy.
1 Honda PCX 125 Honda PCX 125 Fot. Honda

Honda PCX 125

Honda PCX 125 to modny skuter o nowoczesnej linii. Charakter nadaje mu oryginalna przednia lampa w kształcie litery X. Wyglądem przypomina nieco maksiskutery. Zapewnia wygodną jazdę nie tylko kierowcy, lecz także pasażerowi.

Najważniejszą zaletą tego skutera jest dynamiczny, a jednocześnie niezwykle oszczędny silnik. Według zapewnień producenta spalanie wynosi zaledwie 2,7 l na 100 km. Wygodną jazdę zapewniają spore jak na skuter, 14-calowe koła.

Cena: 11 200 zł (rocznik 2012)

2 Honda SH125i Honda SH125i Fot. Honda

Honda SH125i

Jeden z dwóch dostępnych w salonach Hondy modeli z serii SH. Wyróżnia się spośród pozostałych skuterów tej marki systemem C-ABS w standardzie. Podobnie jak w innych modelach skuterów Hondy, ma zintegrowany system sterowania hamulcami przednim i tylnym, a oprócz tego ABS, czyli system zapobiegający poślizgowi, przydatny szczególnie podczas jazdy po mokrej nawierzchni lub przy ostrym hamowaniu. Hamulce na obu osiach - tarczowe, sterowane hydraulicznie.

Podobny jak w Hondzie PCX silnik ma jednak odrobinę inną charakterystykę. Osiąga moc 11,8 KM przy 8500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 11 Nm przy 6500 obr/min. Zużycie paliwa według producenta to 2,1 l/100 km z systemem Start-Stop. Po wyłączeniu Start-Stopu - 2,2 l/100 km.

Zaletą wpływającą korzystnie na komfort jazdy są 16-calowe koła.

Honda SH 125i ABS kosztuje 13 900 zł. Dostępna jest również wersja bez ABS - za 12 200 zł

3 Kymco Agility City 125 Kymco Agility City 125 Fot. Kymco

Kymco Agility City 125

Kymco to tajwański specjalista w budowie skuterów. Przez wiele lat produkował je na licencji Hondy, a teraz z doświadczenia tej firmy skorzystało Kawasaki przy tworzeniu swego pierwszego skutera J300. Mimo dalekowschodniego pochodzenia skutery Kymco uznawane są przez wielu za markowe.

Agility City 125 ma nowoczesny wygląd, dynamiczny i oszczędny silnik 4-suwowy, wyposażony jest fabrycznie w spory kufer i co najważniejsze - ma duże 16-calowe koła. To przekłada się na komfort jazdy, zwłaszcza na nierównych nawierzchniach, gdzie zwykle słabiej sobie radzą mniejsze skuterowe kółka.

Na obszernej kanapie z powodzeniem zmieszczą się dwie osoby. Mimo że nazwa wskazuje, iż jest to miejski skuter, nadaje się również na niezbyt daleki weekendowy wypad.

Cena: 6300 zł

4 Kymco Like 125 Kymco Like 125 Fot. Kymco

Kymco Like 125

Kymco Like 125 zaprojektował włoski stylista Massimo Zaniboni, który umiejętnie połączył nowoczesność z nostalgicznym stylem retro. Skuter napędzany jest oszczędnym 4-suwowym silnikiem. Ma spore możliwości transportowe. Kufer to fabryczne wyposażenie, a poza tym jest jeszcze schowek na kask pod kanapą i niewielki schowek na drobiazgi na przedzie skutera.

Testowaliśmy Kymco Like z silnikiem 50 ccm. Warto przeczytać ten artykuł, bo jego autorka przesiadła się z samochodu na jednoślad. Opowiada więc nie tylko o samym skuterze, lecz także o wrażeniach i zaletach przesiadki na jednoślad.

Kymco Like 50 | Jak zostałam skuterzystką

Cena Kymco Like 125 z rocznika 2013: 6800 zł.

5 Romet Retro 7 Romet Retro 7 Fot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

Romet Retro 7 125

Nobliwy wygląd skutera idzie w parze z jego zachowaniem na drodze. Jest spokojny, co nie oznacza wcale, że powolny. Retro 7 ma stosunkowo komfortowe zawieszenie i niezwykle wygodną kanapę. Jest cichy, więc długotrwała jazda nim nie męczy i daje wiele przyjemności. W chińskich skuterach to nie jest normą - pisał Jacek Gradomski w teście Rometa Retro 125.

Romet Retro 7 125 ma i zalety, i wady, jednak tych ostatnich nie ma zbyt wiele, a cena jest bardzo, ale to bardzo atrakcyjna.

Zobacz: Romet Retro 7 125 | Na fali

Cena: 4699 zł.

6 Romet White City w wersji 125 to jeden z jednośladów, którymi będzie można jeździć z prawem jazdy kat. B Romet White City w wersji 125 to jeden z jednośladów, którymi będzie można jeździć z prawem jazdy kat. B Fot. Romet

Romet White City

Romet White City to jeden z tegorocznych miejskich trojaczków tej marki, obok Blu i Latte. Jedyny, który jest dostępny w wersji silnikowej 125 ccm. Ma większe koła - z przodu 16-, z tyłu 14-calowe (Blu i Latte jeżdżą na dwunastkach). Różni się też hamulcami. W odróżnieniu od Blu i Latte, które na tylnym kole mają bęben, biały ma na obu osiach hamulce tarczowe. 4-suwowy silnik osiąga maksymalną moc 6,6 KM i rozpędza skuter do 90 km/h.

Zobacz: Skutery Romet Platnium | Miejska seria w trzech kolorach

Cena: 6299 zł.

7 SYM Fiddle III SYM Fiddle III Fot. SYM

SYM Fiddle III 125

Fiddle to jeden z najpopularniejszych modeli tajwańskiej (nie chińskiej) firmy SYM. Doczekał się już trzeciej wersji. Mimo zmian, które nadają mu bardziej nowoczesny wygląd, nadal pozostaje skuterem w stylu retro. Fiddle III jest sprzedawany w trzech wersjach silnikowych, również w tej, która nas najbardziej interesuje - 125 ccm. W Fiddle III ten silnik ma ponad 10 KM. Powiększono też zbiornik paliwa. Nowy jaśniejszy reflektor i więcej miejsca na bagaż pod kanapą to kolejne nowości we wszystkich odmianach Fiddle III.

Cena: 7299 zł.

8 SYM GTS SYM GTS Fot. SYM

SYM GTS 125i

SYM GTS 125i wcale nie wygląda jak "stodwudziestkapiątka", raczej jak maksiskuter. I to wcale nie jest złudzenie. Zwykle bowiem w tej samej konstrukcji producenci montują silniki o pojemności 50 lub 125 ccm. Tymczasem w GTS 125 to najmniejsza pojemność obok 250 i 300 ccm, więc i konstrukcja musi być dostosowana do większych mocy i prędkości. Przez to wzrasta również masa pojazdu - GTS 125i waży ponad 160 kg.

SYM GTS 125i to skuter dla tych, którzy chcą się czuć bezpieczniej na szosie. Jest wyposażony w ABS, a w wersji z tego roku także system Start&Stop, który wyłącza silnik po trzech minutach postoju. Według obliczeń firmy oszczędza się w ten sposób paliwo - ok. 11 proc. w ruchu miejskim. O 6 proc. zmniejsza się także emisja CO2.

Cena: 15499 zł.

9 Vespa Primavera Vespa Primavera Fot. Piaggio Group

Vespa Primavera

Nowa Vespa pojawiła się w tym roku. Nazwą nawiązuje do kultowego modelu sprzed 45 lat.
Primavera to elegancki skuter o klasycznej linii pełnej zmysłowych krągłości, który potrafi zauroczyć w mgnieniu oka.

Jednak nie tylko jej uroda zasługuje na uwagę. Primavera 125 jest bardzo żwawa. Czterosuwowa jednostka napędowa bez problemu wprawia skuter w dynamiczny ruch. Do tego sztywna konstrukcja i unowocześnione zawieszenie sprawiają, że Primavera wykazuje się doskonałymi właściwościami jezdnymi. Na drodze zachowuje się stabilnie, a w zakrętach bardzo dobrze trzyma się drogi. Także komfort jest na wysokim poziomie. Nienaganna ergonomia, wygodna pozycja i skuteczne wytłumienie wibracji sprawiają, że jazda nią to czysta przyjemność.

Przeczytaj nasz test: Vespa Primavera | Skuter dobry na wiosnę

Cena: 16 990 zł.

10 Vespa Sprint Vespa Sprint Fot. Piaggio Group

Vespa Sprint

Sprint jest również nawiązaniem do długiej tradycji skuterów Vespa. Od lat sześćdziesiątych, do których odwołuje się nowy model, wciąż niezmienny pozostał styl i konstrukcja samonośnego nadwozia z wytłaczanej i spawanej blachy stalowej.

Sprint, tak samo jak Primavera, wyposażona jest w dynamiczny, czterosuwowy silnik o pojemności 125 ccm. Żwawy silnik równomiernie oddaje moc i sprawia, że Vespą bardzo sprawnie można poruszać się po mieście. Na komfort podróżowania wpływa nie tylko wygodna pozycja, czy dobrze skrojona kanapa, ale przede wszystkim duże, jak na skuter Vespy, 12 calowe koła. Dzięki nim pokonywanie nierówności, których w mieście nie brakuje, przestaje być uciążliwe.

Zobacz także: Nowa Vespa Sprint | Żwawa i zadziorna

Cena: 17 700 zł.

11 Yamaha Tricity Yamaha Tricity Fot. Yamaha

Yamaha Tricity

Yamaha Tricity może być najlepszym wyborem dla tych, którzy przesiadają się z czterech kółek i trochę obawiają się jednośladu. Łączy w sobie stabilność, co kierowcy aut docenią zwłaszcza na postojach czy przy ruszaniu, ze zwinnością skutera.

Zobacz: Yamaha Tricity | Krótko od konceptu do produkcji

Yamahę na trzech kołach prezentowaliśmy już w serwisie. Przypomina ona podobne trójkołowe rozwiązania Piaggio MP3 czy Peugeota Metropolis, ale Japończycy postawili na mniejszy silnik, właśnie o pojemności 125 ccm. Cena ma być również przystępna - jeszcze dokładnie nie wiemy, ile trzeba będzie zapłacić w polskim salonie, wiemy jednak, że Yamaha chce w Europie sprzedawać trójkołowca za mniej niż 4 tys. euro.

12 Yamaha D'elight Yamaha D'elight Fot. Yamaha

Yamaha D'elight

Yamaha D'elight to kompaktowy jednoślad w stylu retro, który łączy bardzo modny obecnie wygląd z ekonomicznym spalaniem i przystępną ceną. To skuter lekki i zwinny, przeznaczony do codziennej komunikacji w mieście.

Zobacz: Nowa Yamaha D'elight - styl retro, klasa 125

Specjalnie zaprojektowane rurowe podwozie sprawia, że D'elight rozmiarami i masą przypomina skuter klasy 50 ccm. Napędza go jednak kompaktowy, 1-cylindrowy, 4-suwowy silnik chłodzony powietrzem, o pojemności 114 ccm. Maksymalny moment obrotowy 7,7 Nm jest osiągany przy 5500 obr/min, co nadaje modelowi D'elight dynamiczne przyspieszenie.

Cena: 8800 zł.

Komentarze (85)
Top 12 | Skutery 125 ccm dla posiadaczy prawa jazdy kat. B
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • cezar85

    Oceniono 245 razy 195

    dlaczego wszystkie wymagane parametry spełnia tylko skoda superb

  • drugi-pasi

    Oceniono 316 razy 128

    Kretyński zapis o automatycznej skrzyni biegów pogrąża w głębokiej dupie pomysł ustawy. Co się dziwić, skoro kretyni go wymodzili.

  • Michal Wojciul

    Oceniono 64 razy 56

    Dlaczego np. Romet nie przerobi którejś z swoich 125 jakie mają obecnie w sprzedaży (np. romet.pl/Moto,SOFT_125,20,635,13890,2014.html) na automat? I byłby całkiem niezły motor na pierwszy dla osób z prawkiem B. Świetny do zachęcenia ich do zrobienia prawka kategorii A i kupienie prawdziwego motoru.

    Zresztą sejm zaprzepaścił okazję na tanie i łatwe rozładowanie korków - wystarczyło dać te same uprawnienia co są na A1. I tak przed 21 rokiem życia nikt nie spełni wymagań od kategorii B, a od 18 można zrobić A2 - więc to żadna konkurencja dla A1. A zalety są gigantyczne. Narynku jest sporo tanich 125-tek, zarówno chińskich jak i klasycznych (jak WSK) zakup każdej z nich to wpływy do budżetu i mniejsze korki w miastach.

  • marcineky

    Oceniono 54 razy 50

    ok ,wszystko jasne, tylko ze tak naprawdę istnieje sporo motorowerów, które mają manualną skrzynię biegów i jakoś nie ma problemu, że ludzie nie mający prawa jazdy nimi jeżdżą i dają radę ogarnąć zmianę biegów ... czyli co? jak ktoś ma 18lat, to mogę kierować jednośladem z tradycyjną skrzynią "na dowód", a jak ma prawko na auto ponad 3 lata to nie można dalej szkolić techniki jazdy jednośladem z tradycyjną skrzynią, bo nie wolno, a jak ktoś już zrobi to prawko na "A" to mało jest prawdopodobne, żeby kupił sobie najpierw 125 i się trochę podszkolił, tylko kupi sobie coś większego, a jak już ma powyżej 24lat, to pewnie minimum 600, bo co to jest...przecież "650tką to on egzamin zdawał to nie kupi sobie nic słabszego"

  • Jan Chroscicki

    Oceniono 94 razy 40

    W założeniu tej nowelizacji chodzi o skutery i tak miało być. Ponieważ w PORD nie występuje "skuter" - użyto określenia motocykl o poj. 125 ccm z automatyczną skrzynią biegów.
    A dlaczego tak zrobiono? Ano, bo chodzi o to żeby pani Basia podjechała do sklepu po zakupy skuterkiem albo pan Stasiu dojechał szybciej do roboty. Do tego są skutery i skuteropodobne pojazdy. Tak jest we Francji, Włoszech czy całej Azji. W nowelizacji ustawy nie chodziło o to żeby rzesze napaleńców rzuciły się na "super ścigacze 125ccm" :))
    Do motocykli jest prosta droga -> A1 itd.

  • Paweł Grappa

    Oceniono 104 razy 36

    Ludzie ogarnijcie się :) Ja jestem motocyklistą od 5 lat nakręciłem dużo kilometrów kilkoma sportami i endurakami. To jest świetna ustawa. Wg. Barany świat motocykli pomógł w tym(bardzo). Zawsze będzie pieprzenie że zle ? Sami coś zróbcie. Ta ustawa idealna bo gnojki chcieliby od razu 18 lat prawko A 1000cm3 z 200 konnym silnikiem i chu* wie co jeszcze. Ta ustawa podoba mi się także ze względu automatu, są motocykle manualne 125 o mocy 30/40 koni. Więc idioto odporny który zmniejszy ilość wypadków a zwiększy popyt na 125. Lewa.

  • Michał Grzemowski

    Oceniono 23 razy 13

    Jednym z najważniejszych parametrów skutera jest płaska podłoga i haczyk a najlepiej ze dwa powyżej. Na podłodze stawiamy nawet wielką torbę z zakupami i mocujemy do haczyka. Skutery takie jak Honda PCX to jakaś pomyłka.

  • vader2010

    Oceniono 12 razy 6

    pozostaje mieć nadzieję, że rynek szybko się dostosuje i momentalnie zacznie się import czegoś bardziej odpowiedniego, mieszczącego się w nowej definicji niż tylko te "suszarki"...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX