SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop | Awans niższej klasy

10.12.2015 08:14
Najnowsze rozwiązania technologiczne nie są już domeną marek premium. Tajwański SYM wprowadza je do popularnej klasy modelem GTS Joymax.
1 SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop Fot. Sławomir Kamiński

SYM GTS - jak Europejczyk

SYM GTS, Wyglądający jak średniej wielkości maksiskuter, był napędzany większymi silnikami - 250 ccm lub niespełna 300 ccm. Wersję Joymax napędza silniczek o pojemności 125 ccm. W efekcie ta "stodwudziestkapiątka" jest dość duża i ciężka.

Dodatkowy przydomek "Sport", jakkolwiek dość odległy od osiągów, oznacza, że ten skuter od wersji podstawowej różni się niską, ciemną szybą, brakiem oparcia dla pasażera, brakiem regulowanego zadupka kierowcy i wykończeniem kanapy czerwoną nicią. Wykończenie ani użyte materiały nie ustępują produktom japońskim czy europejskim.

2 Sym JoyMax Sym JoyMax Fot Sławomir Kamiński

Nowoczesne technologie w skuterze 125 ccm

Duży skuter jest jak duży samochód: oferuje lepszy komfort jazdy i bogate wyposażenie. Zwłaszcza pod tym ostatnim względem SYM przoduje nad konkurentami w swojej klasie. Ma zintegrowany układ hamulcowy z ABS-em, który nie ingeruje zbyt szybko i pozwala uzyskać wysokie opóźnienia. Zintegrowanie układu pozwala używać jedynie lewej dźwigni do hamowania, gdyż uruchamia ona tylny zacisk hamulcowy i częściowo przedni. Dopiero do hamowania awaryjnego trzeba użyć obu dźwigni.

To nie koniec nowoczesnych technologii. O oszczędność paliwa w ruchu miejskim dba system start&stop. Gdy zatrzymujemy się np. przed sygnalizacją świetlną, po 3 sekundach układ wyłącza silnik. Gdy mamy zielone, wystarczy dodać gazu, a silnik rozpoczyna pracę. Oszczędność benzyny może wynieść nawet 10%. Komu na tym nie zależy, łatwo wyłączy system. Listę wyposażenia uzupełniają światła awaryjne, centralny wyłącznik prądu ukryty w schowku pod kanapą oraz możliwość otwarcia tego schowka włącznikiem elektrycznym na kierownicy, gdy silnik pracuje. Niestety, w wersji 125 nie ma świateł przeciwmgielnych, są jedynie ich atrapy. Na pochwałę zasługują podwójne reflektory, doskonale oświetlające drogę nocą.

3 Sym JoyMax Sym JoyMax Fot Sławomir Kamiński

Szybki i dynamiczny

Prawie 15-konny silnik Joymaxa to nowoczesna jednostka napędowa. Jak na skuter o sporej masie, mocy nie jest za wiele. Jednak chociaż nie jest rakietą, w ruchu miejskim to szybki i dynamiczny pojazd. Możliwa jest też jazda poza miastem. Prędkość maksymalna - powyżej 110 km/h. W dużym schowku pod kanapą można zmieścić dwa kaski.

Skuter prowadzi się łatwo i przyjemnie, więc początkujący nie powinni mieć problemów. Dodatkowym bonusem jest niskie spalanie oraz duży zbiornik paliwa, dzięki któremu nie trzeba co chwilę podjeżdżać pod dystrybutor benzyny.

4 SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop Fot. Sławomir Kamiński

Dane techniczne SYM Joymax 125i

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony cieczą

Układ: jednocylindrowy

Rozrząd: OHC, 4 zawory na cylinder

Pojemność skokowa: 124,6 ccm

Średnica x skok tłoka: 57 mm x 48,8 mm

Stopień sprężania: 11,3: 1

Moc maksymalna: 10,9 kW (14,8 KM) przy 8750 obr./min

Maksymalny moment: 12,3 Nm przy 6750 obr./min

Zasilanie: wtrysk

Smarowanie: mokra miska

Rozruch: elektryczny

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: pas klinowy

Sprzęgło: odśrodkowe

Skrzynia biegów: CVT

Napęd tylnego koła: bezpośredni

PODWOZIE

Rama: stalowa, rurowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe

Zawieszenie tylne: dwa elementy resorujaco-tłumiące

Hamulec p.: tarczowy, 260 mm

Hamulec t.: tarczowy, 240 mm

Opony przód I tył: 120/70-14 55P I 140/60-13 63P, bezdętkowe

ELEKTRONIKA

ABS: układ zintegrowany

Inne: stop&start

WYMIARY I MASY

Dł. i szer. i wys.: 2160 i 760 i 1250 mm

Wysokość siedzenia: 770 mm

Rozstaw osi: 1520 mm

Skomentuj:
SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop | Awans niższej klasy
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX