Keeway Cityblade 125 - miejski, skuterowy styl

08.03.2016 07:19
Nie spodziewałem się, że to chiński skuter. Całkiem dobrej jakości plastiki i ciekawa stylistyka potrafią zbić z tropu. Cityblade ma też inne zalety. Cityblade w ofercie Keewaya jest już od pewnego czasu, jednak w naszym garażu zawitał dopiero niedawno.
1 Keeway Cityblade 125 Keeway Cityblade 125 Fot. Sławomir Kamiński

Miejski skuter 125 ccm

Przód skutera może kojarzyć się z głową pasikonika, ale wygląda dobrze, zwłaszcza w połączeniu z niebieskim, matowym lakierem. Ciekawe, czy taki lakier nie będzie sprawiał problemów na dłuższą metę. Zauważyłem też, że mocowanie niektórych plastików sprawia wraKeeway Cityblade 125 - test skuterażenie, jakby było na gumki recepturki. Bardzo luźna jest np. owiewka na kierownicy. W poprzednich Keewayach, np. w modelu Hurricane, były z kolei tak sztywne, że pękały od wibracji. Jak będzie w Cityblade? Czas pokaże.

Na początku skuter był zajęty przez Naczelnego. W końcu udało mi się wyrwać kluczyki i ruszyć w miasto. Wieczne korki i ścisk nie przeszkadzały Keewayowi w sprawnym poruszaniu się po mieście. Nazwa - w wolnym tłumaczeniu "Miejskie Ostrze" - zobowiązuje. Skuter wchodził w każdą szczelinę w korku niczym nóż w masło. Nawet niewygórowane osiągi nie przeszkadzały naprawdę szybko śmigać przez aglomerację, a to mimo, że Cityblade ma trochę większe rozmiary, niż małe, miejskie skuterki. Duża w tym zasługa wąskiej kierownicy.

2 Keeway Cityblade 125 Keeway Cityblade 125 Fot. Sławomir Kamiński

Keeway Cityblade - trochę wad

Jak się tym jeździ poza korkami? Silnik ma złożoność młotka: jednocylindrowiec chłodzony powietrzem i zasilany gaźnikiem. Nie generuje dużej mocy. 9 KM nie oszałamia, ale i nie przeszkadza, bo poza korkami po prostu jeździ. Skuter prowadzi się lekko i przyjemnie pomimo 122 kg na sucho. Hamulce także zasługują na pochwałę. Są tarczowe z przodu i z tyłu, zapewniają naprawdę skuteczne hamowanie i dobre wyczucie. Z tyłu zastosowano przewody w stalowym oplocie. Może trochę na wyrost, jednak mnie się podoba takie podejście, spotykane zresztą coraz częściej.Keeway Cityblade 125 - test skutera

Jedyną rzeczą, która przeszkadzała mi podczas jazdy, było siedzenie. Kanapa ma garb, który wygląda ładnie i ostatnio jest modny, jednak w tym przypadku tylko przeszkadza. Zmusza do siedzenia na samym skraju, co sprawia, że nogi miałem naprawdę mocno podkurczone, a nie mam koszykarskiego wzrostu. Nie było mi najwygodniej. Lepiej sprawdziłaby się prosta kanapa według "wueskowej" szkoły. Zwłaszcza, że przez takie wyprofilowanie nie mieści się pod nią kask szczękowy, a przecież powierzchnia siedzenia jest dość duża. To bodaj wszystkie niedogodności, jakie udało mi się odkryć. Jeśli je pominąć, to skuter przyjemny w użytkowaniu. Ułatwia życie w mieście.

3 Keeway Cityblade 125 Keeway Cityblade 125 Fot. Sławomir Kamiński

Keeway Citiblade 125 - dane techniczne

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem

Układ: jednocylindrowy

Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder

Pojemność skokowa: 124 ccm

Średnica i skok tłoka: 52,4 i 57,8 mm

Stopień sprężania: 10,3: 1

Moc maksymalna: 6,9 kW (9,4 KM)

Moment obrotowy: 9,4 Nm

Zasilanie: gaźnik

Smarowanie: obieg wymuszony

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: koła zębate

Sprzęgło: automatyczne

Skrzynia biegów: automatyczna CVT

Napęd tylnego koła: pas napędowy

PODWOZIE

Rama: kołyskowa, stalowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe

Zawieszenie tylne: amortyzator olejowy

Hamulec przedni: tarczowy, średnica 240 mm

Hamulec tylny: tarczowy, średnica 220 mm

Opony przód I tył: 110/70-17 I 150/60-17

WYMIARY I MASY

Długość: 1950 mm

Szerokość: 755 mm

Wysokość: 1130 mm

Wysokość siedzenia: 760 mm

Rozstaw osi: 1330 mm

Minimalny prześwit: 160 mm

Masa pojazdu na sucho: 122 kgKeeway Cityblade 125 - test skutera

Komentarze (6)
Keeway Cityblade 125 - miejski, skuterowy styl
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • katolickie_bandziory

    Oceniono 6 razy 2

    koka to se mozesz postawic i strzepac

  • cezar85

    Oceniono 6 razy 2

    poranny kok

    znaczy morning glory?

  • Gość: soboy

    0

    No właśnie. Przed kupnem skutera miałem duży dylemat. Postawiłem jednak na Bartona B-Max. Plastiki dobrej jakości, jeździ się świetnie, wygodnie, nie pali dużo. Ogólnie polecam.

  • Gość: Greegory

    0

    Moim zdaniem lepiej zakupić Bartona B- Max. O Keewayu cityblade 125 słyszałem różne opinie. Ze sporo pali, że nie wart swojej ceny itp. Sam postawiłem właśnie na Bartona B-Max. Nie mam powodów do narzekań. Spalanie jak na taką maszynę nie jest duże, komfortowa jazda, ogólnie dobre wykonanie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX