Kymco Agility 16+ 125 | Po prostu słodziak

29.04.2016 07:12
Niektóre pojazdy od pierwszego kontaktu budzą tak pozytywne emocje, że zaczynamy je lubić bez konkretnego powodu. Choć Agility 16+ to zwykły, niewielki skuter miejski, jest jedną z takich maszyn.
1 Kymco Agility 16+ Kymco Agility 16+ Fot. Sławomir Kamiński

Kymco Agility 16+ - ponadczasowy

Taką "sympatię od pierwszego wejrzenia" poczułem, gdy dostałem do testów Kymco Agility 16+ i ujrzałem ten niebieściutki skuterek z kuferkiem o modnej, trochę ponadczasowej stylistyce. Nad dokładnością wykonania i jakością użytych materiałów nie ma się co rozwodzić, gdyż tradycyjnie były na wysokim poziomie. Tym co przykuło moją uwagę, była dbałość o użytkownika.

Już przy zajmowaniu miejsca za kierownicą poczujemy, że postawiono na ergonomię i funkcjonalność.

2 Kymco Agility 16+ Kymco Agility 16+ Fot. Fotonotek

Funkconalny skuter miejski

Kanapa jest bardzo wygodna, zaś kierownicę zamontowano na właściwej wysokości, dzięki czemu podczas pełnego skrętu nie będziemy zawadzać o kolana. Zestaw wskaźników zawiera tylko to, co potrzebne: prędkościomierz, paliwomierz, zegar i niezbędne kontrolki.

Do dyspozycji mamy sporo (jak na skuter miejski) miejsc do schowania drobiazgów, które muszą z nami podróżować. Mały schowek - zamykany kluczykiem i z gniazdkiem elektrycznym - umieszczono na panelu przednim, większy - mieszczący kask jet - pod kanapą a na płycie z tyłu zamontowano fabryczny top case. Mądrym rozwiązaniem jest umieszczenie wlewu paliwa na zewnątrz, na panelu obok małego schowka. Gdybym miał coś do tego skutera dołożyć, to tylko akcesoryjną szybę dla podwyższenia komfortu jazdy.

3 Kymco Agility 16+ Kymco Agility 16+ Fot. Fotonotek

Kymco Agility 16+ - jazda

"Szesnastka" toczy się na kołach o większej średnicy niż większość innych skuterów. Z przodu jest szesnastka, z tyłu - czternastka. Dzięki temu koła nie zwiedzają dna dziur w jezdni (jak to mają w zwyczaju małe kółka). Jazda staje się bardziej komfortowa, zyskuje trakcja. Nad bezpieczeństwem czuwają doskonale działające, wydajne hamulce tarczowe (z przodu i z tyłu). Ich skuteczności przysługują się też przewody hamulcowe w oplocie.

4 Kymco Agility 16+ Kymco Agility 16+ Fot. Fotonotek

Agility 16+ - idealny dla początkującego

Prowadzenie Agility 16+ jest łatwe i daje wiele przyjemności. Nawet początkujący skuterzysta, którego doświadczenie z jednośladami do tej pory ograniczało się do rowerów, nie będzie miał problemów z opanowaniem 16+. Dobra dynamika pozwala być jednym z szybszych uczestników miejskiego ruchu. Pomaga w tym także zwrotność.

Dodatkowym bonusem jest niskie spalanie. Chociaż silniczek mały i prędkość podróżna niewielka, bo około 80-90 km/h, skuter nadaje się do podmiejskich wojaży. Wysoki komfort pozwala przejechać bez zmęczenia całkiem sporo kilometrów. To wszystko sprawia, że Agility 16+ jeździmy, bo lubimy, nawet bez celu.

5 Kymco Agility 16+ Kymco Agility 16+ Fot. Sławomir Kamiński

Kymco Agility 16+ 125 - dane techniczne:

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem

Układ: jednocylindrowy

Rozrząd: OHC, 2 zawory na cylinder

Pojemność skokowa: 124,8 ccm

Średnica x skok tłoka: 52,4 mm x 57,8 mm

Stopień sprężania: 9,6 : 1

Moc maksymalna: 6,7 kW (9 KM) przy 7500 obr./min

Moment maksymalny: 9,1 Nm przy 6500 obr./min

Zasilanie: gaźnik

Smarowanie: mokra miska

Zapłon: CDI

Rozruch: elektryczny

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: pas klinowy

Sprzęgło: odśrodkowe

Skrzynia biegów: bezstopniowa, automatyczna CVT

Napęd tylnego koła: bezpośredni

PODWOZIE

Rama: rurowa, stalowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe

Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, dwa elementy resorująco-tłumiące

Hamulec przedni: tarczowy, 260 mm

Hamulec tylny: tarczowy, 240 mm

Ogumienie przód / tył: 100/80-16 / 120/80-14

WYMIARY I MASY

Długość: 2080 mm

Szerokość: 735 mm

Wysokość: 1270 mm

Wysokość siedzenia: 760 mm

Rozstaw osi: 1340. mm

Minimalny prześwit: 140. mm

Kąt pochylenia główki ramy: b.d.

Masa pojazdu: 131 kg

Dopuszczalna masa całkowita: b.d. kg

Zbiornik paliwa: 6,5 l

DANE EKSPLOATACYJNE

Prędkość maksymalna w teście: 97 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.

Średnie zużycie paliwa: 3 l/100 km

Zasięg: 216 km

CENA: 7900 zł

Importer: MOTOR-LAND

ul. Wał Miedzeszyński 262

04-792 Warszawa

tel. 0-22 872 18 18

22 872 02 98

22 497 56 84

www.motor-land.com.pl

www.kymco.pl

Komentarze (8)
Kymco Agility 16+ 125 | Po prostu słodziak
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: janpogoda

    Oceniono 1 raz 1

    Po prawie dwóch latach jeżdżenia - >9000km po Wwie i okolicach powiedziałbym, że ten skut to "value for money" i, że warto dopłacić różnicę do agility city.
    Jakość powiedziałbym akceptowalna. Kosztuje mniej niż Honda, Suzuki czy Yamaha i po wykończeniu to widać. Niskie spalanie to absolutna kpina - 4-4,5l/100km. Jazda po mieście z prędkościami bliskimi vmax. Do 60kmh rozpędza się bardzo dobrze, później ciut gorzej. Maks 100kmh zegarowe. Minimalnie pod górę lub pod wiatr i zwalniamy ;-). Miejsce pod kanapą - mieści się nieduży plecak z 14"laptopem, papierami do pracy itepe - dużo lepiej niż Agility City. Wlew paliwa na zewn. - super. Prawdziwa pojemność zbiornika - 7,5l (sprawdzone, wypalone paliwo do zera i pchanie na stację). Co 130km szukam stacji paliw. Zegary - cyfrowy zegarek i dwa zerowalne liczniki przebiegu - przy takim zasięgu bardzo przydatna rzecz, żeby planować tankowanie na czas. Trakcja bardzo fajna ale na oponach zmienionych z firmowych na Heidenau (szczególnie na mokrym i błotnistym). Niska szyba akcesoryjna - wywalone pieniądze. Jakby nie ustawiać - zawsze kieruje pęd powietrza w kask i z najdroższego kasku robi pudło rezonansowe - hałas masakryczny. Zdejmuję jak tylko z ulic znika błoto pośniegowe. Generalnie jestem zadowolony ale jakiś megazachwytów z siebie nie wydam.... (użytkownik pod 50tkę, 170 "wzrostu" i 80kg stażu).

  • Gość: Wojciech Millet

    0

    Kymco jest super

  • Gość: Bosz

    0

    Miałem ten model przez pół roku. Nie polecam. Niby Kymco, znana firma ale ten model nie zachwyca. Spalanie wcale nie jest takie małe, jakość wykonanie nie powala. Przed tym sezonem zamieniłem go na Bartona B- Max. Większy, nie pali więcej, wygodniejsza jazda. Nie żałuję zmiany.

  • Gość: allmymcvo

    0

    miałem kymco, bez rewelacji, nie ma o czym pisać

  • 0

    Mam 16+ od 2 miesięcy przejechane 1150km i u mnie akurat spory zawód:
    - po 400km pada pompa paliwa - panowie z serwisu twierdzą wprost "pechowy egzemplarz, a i mercedesowi się czasem zdarza";o)
    - po 700km pada pływak i poziom benzyny pokazuje permanentny max:/
    - spalanie jak by nie jeżdzić krótkie czy długie dystanse z przelotową 85-90km/h zawsze pokazuje 4,0l (79kg)
    Tyle uwag z mojej strony, dobrze, że są 2 lata gwarancji to przynajmniej serwis mi wszystko wymieni ale opinię o marce sobie już wyrobiłem...
    Niemniej modelem tym jeździ się bardzo pozytywnie, lekki, zwrotny, idealny na moje 95% miasto:)

  • Gość: zadowolony

    0

    Mam takiego hultaja od dwóch lat i jestem zadowolony . Mam 180 wzrostu i ok. 90 kg wagi , i czuję się świetnie na tym skuterku , a plecaczek też się mieści . Mało pali , ma dobry zryw , hamulce jak brzytwa i bardzo lubię nim jeździć 8-)

  • marych

    Oceniono 2 razy 0

    Nestety większość skuterów ze wschodu jest projektowana dla ludzi wielkości nadprezesa, normalny Europejczyk wygląda na nich jak na zabawce...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX