Gazeta.pl > Motocykle >  Zabytkowe

10 kultowych motocykli PRL

and
06.02.2013 10:51
A A A Drukuj

Fot. archiwum

M06 to najdłużej produkowana rodzina polskich motocykli. Pierwszy powstał w 1953 r., ostatni wykonano w 1985 r. Produkowały go aż trzy zakłady: Warszawska Fabryka Motocykli (WFM), Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku (WSK) i Kieleckie Zakłady wyrobów Metalowych, dawniej Suchedniowska Huta Ludwików (SHL). W Świdniku produkowano bardzo wiele odmian i wersji tego modelu. Gdy ktoś wspomina popularne "wueski" najczęściej ma na myśli właśnie M06. Widoczny na zdjęciu WSK M06 B1 z roku 1967 miał jednocylindrowy, dwusuwowy silnik o pojemności 123 ccm. Osiągał prędkość 80 km/h, ale zużywał tylko 2,8 l paliwa na 100 km.

Fot. Archiwum

Wśród różnych wersji była także rajdowa.

Zobacz także
Komentarze (49)
Zaloguj się
  • antec13

    Oceniono 34 razy 34

    W Waszym przegladzie brakuje WFM-ki. Bardzo brakuje

  • Gość: straszą normalnością

    Oceniono 45 razy 25

    Tak czasy były nieciekawe.Za złodziejstwo ,oszustwa,kombinacje,afery...cela krata i du.. kamrata.Nikt nie głodował,każdy pracował,nie istniało pojecie kolejek do doktorów,młodzież wychowywana w szacunku dla pracy ,starszych,ojczyzny.Dzisiaj zgodnie z chinskim przekleństwem cyt obyś żył w ciekawych czasach.

  • Gość: fragi102

    Oceniono 22 razy 14

    Powiem jedno że WSK125 miała i ma jeden z najlepszych silników dwusuwowych na świecie!
    jego zalety to rzeczywiście małe spalanie, zaawansowana konstrukcja gaznika "dzielony" {jedynie japońskie konstrukcje zapewniają tak optymalne dawki paliwa zapobiegające podtarciom } bardzo cicha praca bez zgrzytów jedynie lekki szum nawet przy maksymalnych obrotach, wysoki moment obrotowy itd itp, można by wymieniać w samych superlatywach hehe

  • Gość: stander

    Oceniono 10 razy 10

    Szanowny kolego ja mam podobnie .Łezka kręci się w oku gdy spotykam tak pięknie odnowione pojazdy z mojej młodości Do pokazanej kolekcji brakuje mi Osy, Shl 4 i Gazeli którą to gdy byłem kilkuletnim dzieckiem woził mnie mój tata. Mam również współczesne motocykle ,ale w garazu .więcej czasu poświęcam tym z tzw prlu
    Są również auta z tamtego okresu ,ale nasze przepisy prawa skutecznie powstrzymują od zakładania takich zbiorów
    Może ktoś albo jakaś organizacja zajmie się problemem mozliwości wycofania pojazdów z ruchu bez konieczności ich złomowania
    pozdrawiam

  • Gość: Brat Karamazow

    Oceniono 14 razy 10

    czasy były nieciekawe? To może z nudów Polacy coś wymyślali i produkowali, jednak...

  • sselrats

    Oceniono 10 razy 8

    Kilka ciekawostek:

    "SHL M06 był pierwszym motocyklem sprzedawanym w wolnej sprzedaży bez talonów. Było to w 1958 r."

    Osa - bardzo "oryginalna" nazwa. Po wlosku bedzie to Vespa.

  • Gość: fragi102

    Oceniono 12 razy 4

    Kto to taki mądry w tej gazecie napisał ten art.?
    zamiast kolejny konkurent golfa passata ałdi bmw szkody hehe

  • Gość: MB

    Oceniono 3 razy 3

    A gdzie JUNAK trójkołowy ze skrzynią towarową o ładowności 400 kg?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX