WSK M06 (125)

Fot. archiwum

M06 to najdłużej produkowana rodzina polskich motocykli. Pierwszy powstał w 1953 r., ostatni wykonano w 1985 r. Produkowały go aż trzy zakłady: Warszawska Fabryka Motocykli (WFM), Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku (WSK) i Kieleckie Zakłady wyrobów Metalowych, dawniej Suchedniowska Huta Ludwików (SHL). W Świdniku produkowano bardzo wiele odmian i wersji tego modelu. Gdy ktoś wspomina popularne "wueski" najczęściej ma na myśli właśnie M06. Widoczny na zdjęciu WSK M06 B1 z roku 1967 miał jednocylindrowy, dwusuwowy silnik o pojemności 123 ccm. Osiągał prędkość 80 km/h, ale zużywał tylko 2,8 l paliwa na 100 km.

Fot. Archiwum

Wśród różnych wersji była także rajdowa.

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Komentarze (87)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: sanderus

    Oceniono 119 razy 83

    ...za komuny dało się konstruować i produkować
    motocykle i skuterry,za demokracji NIC SIĘ NIE OPŁACA!!!

  • Gość: straszą normalnością

    Oceniono 126 razy 60

    Tak czasy były nieciekawe.Za złodziejstwo ,oszustwa,kombinacje,afery...cela krata i du.. kamrata.Nikt nie głodował,każdy pracował,nie istniało pojecie kolejek do doktorów,młodzież wychowywana w szacunku dla pracy ,starszych,ojczyzny.Dzisiaj zgodnie z chinskim przekleństwem cyt obyś żył w ciekawych czasach.

  • Gość: stander

    Oceniono 33 razy 29

    Szanowny kolego ja mam podobnie .Łezka kręci się w oku gdy spotykam tak pięknie odnowione pojazdy z mojej młodości Do pokazanej kolekcji brakuje mi Osy, Shl 4 i Gazeli którą to gdy byłem kilkuletnim dzieckiem woził mnie mój tata. Mam również współczesne motocykle ,ale w garazu .więcej czasu poświęcam tym z tzw prlu
    Są również auta z tamtego okresu ,ale nasze przepisy prawa skutecznie powstrzymują od zakładania takich zbiorów
    Może ktoś albo jakaś organizacja zajmie się problemem mozliwości wycofania pojazdów z ruchu bez konieczności ich złomowania
    pozdrawiam

  • Gość: fragi102

    Oceniono 50 razy 26

    Powiem jedno że WSK125 miała i ma jeden z najlepszych silników dwusuwowych na świecie!
    jego zalety to rzeczywiście małe spalanie, zaawansowana konstrukcja gaznika "dzielony" {jedynie japońskie konstrukcje zapewniają tak optymalne dawki paliwa zapobiegające podtarciom } bardzo cicha praca bez zgrzytów jedynie lekki szum nawet przy maksymalnych obrotach, wysoki moment obrotowy itd itp, można by wymieniać w samych superlatywach hehe

  • Gość: Brat Karamazow

    Oceniono 31 razy 23

    czasy były nieciekawe? To może z nudów Polacy coś wymyślali i produkowali, jednak...

  • sselrats

    Oceniono 21 razy 19

    Kilka ciekawostek:

    "SHL M06 był pierwszym motocyklem sprzedawanym w wolnej sprzedaży bez talonów. Było to w 1958 r."

    Osa - bardzo "oryginalna" nazwa. Po wlosku bedzie to Vespa.

  • Marek Mejer

    Oceniono 9 razy 9

    Mój tato miał niegdyś SHL m11-s przez ponad 20-25 lat dokładnie nie pamiętam bo byłem zbyt mały ale pamiętam ja doskonale kiedy już byłem większy i doskonale też pamiętam że rozpędza ja spokojnie do 100+ i to w dwie osoby. Porządny to był sprzęt. Komfort jazdy nie porównywalny do niczego i ten świetny wachacz z przodu dopełnia komfortu. Przemilo wspominam ta SHL.....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX