Niestraszny wiek i przebieg

Fot. Suzuki

Eksperci oceniają, że rynek został nasycony. Motocykli jest tak wiele, że klienci nie wiedzą, na co się zdecydować. Do tego jesteśmy świadkami napływu motocykli tanich, bo starych, lecz pochodzących z być może najlepszych lat swej produkcji. To trwałe konstrukcje, którym kilkanaście czy nawet więcej lat intensywnej eksploatacji wcale nie osłabia kondycji technicznej. Więc "po co przepłacać", skoro można cieszyć się tanim, lecz wciąż pełnowartościowym motocyklem?

Obecnie pojawiło się mnóstwo ofert z nowych źródeł w Europie. Wśród nich są na przykład maszyny z policyjnych garaży we Francji lub Belgii. To egzemplarze niewątpliwie intensywnie używane, lecz najczęściej też odpowiednio serwisowane. Mimo dużych przebiegów, wiele z nich wciąż dobrze jeździ. Wymagają jednak przystosowania do cywilnego użytkowania, bo wciąż mają np. jednoosobową kanapę lub policyjną instalację sygnalizacyjną. Nowe źródła pochodzenia motocykli to również niestety niebezpieczeństwo trafienia na "minę".

Dobrą renomę mają motocykle z Niemiec, choć są stosunkowo drogie. Pochodzące z Belgii lub Holandii są relatywnie tańsze, lecz intensywnie użytkowane, często przez okrągły rok, podobnie jak z Wielkiej Brytanii. W ich przypadku można za to poznać historię ubezpieczenia.

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Komentarze (3)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • pol3k

    Oceniono 27 razy 27

    Może i przeczytał bym ten artykuł do końca gdyby nie przełączanie na kolejną stronę co cztery zdania...

  • piotrt707

    Oceniono 7 razy 7

    Mało wartościowych treści - dużo reklam.

  • jdkonrad

    Oceniono 9 razy -1

    pier... kotka za pomocą młotka! każdy motocykl używany jest szlifowany - trzeba tylko spytać gdzie lub sprawdzić miernikiem warstwy lakieru. Dokładnie należy wsłuchać się w pracę silnika bo ta dużo powie o jego stanie - zwłaszcza gdy robi to fachowiec a nie szwagier.
    zawsze pogazuj manetką i sprawdź czy i jak silnik wchodzi na wysokie obroty!! sprawdź podstawowe elementy ruchome-czy nie trą.. nie blokują się.. nie 'biją' itp. chodzi o koła, zębatki, tarcze, łańcuch i elementy silnika. sprawdź też amortyzatory czy odbijają.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX