Napęd elektryczny | Przyszłość pod prądem

Dariusz Dobosz
20.03.2015 08:41
A A A
Harley-Davidson LiveWire

Harley-Davidson LiveWire (Fot. Harley-Davidson)

Elektryczność coraz śmielej wkracza do napędu motocykli. Sięgnął po nią nawet Harley-Davidson. Czy to oznaki zmierzchu spalinowego napędu jednośladów? Przemysł motocyklowy niektórymi technologiami przewyższa dokonania samochodziarzy, w innych pozostaje w tyle i nadrabia stracony dystans. Pod względem zastosowania energii elektrycznej do napędu pojazdów oba segmenty pozostają z grubsza w równowadze, proponując coraz bardziej zaawansowane rozwiązania.
Zobacz zdjęcia (6)

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Komentarze (9)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Łukasz Pecyna

    Oceniono 6 razy 6

    Tak się zastanawiam, kiedy wpadną na to, że silnik elektryczny można umieścić bezpośrednio w kole zyskując dzięki temu miejsce np. na dodatkowe akumulatory.

  • kosmiczny_swir

    Oceniono 8 razy 2

    Emisja CO2 jest problemem dzisiaj w Polsce, ale nie jest problemem np. w Norwegii czy Szwecji, gdzie lwia część energii powstaje albo w hydroelektrowniach i w elektrowniach atomowych. Jaki jest z tego wniosek? Można mieć energetykę nie opartą na węglu i być w czołówce najbardziej konkurencyjnych gospodarek świata.

  • peppers01

    Oceniono 3 razy 1

    Raczej nic nie wygryzie napędu spalinowego gdyż połowa `bogatego świata` żyje z wydobycia i dystrybucji ropy oraz jej pochodnych.

  • xezaq

    0

    "Elektrownia wytwarzająca prąd zużywany przez miejski pojazd generuje od 40 do 100 gramów CO2 na pokonany przez niego kilometr, w zależności od sprawności."

    Nie ma.
    Jednak przewaga elektryka nad spalinowcem w mieście jest taka sama jak tramwaju nad autobusem. Wiece w czym tramwaj lepszy od autobusu? I nie chodzi o wydzielone torowisko, tylko właśnie o tą emisję.

  • Gość: Paweł

    Oceniono 1 raz -1

    V-ka w elektryku? Niebałdzo... tego brzmienia nic nie zastąpi...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX