Kontrola trakcji i hamulców | Elektroniczni strażnicy

Dariusz Dobosz
29.04.2015 10:25
A A A
HESD Honda

HESD Honda (Fot. Honda)

Elektroniki w motocyklu jest coraz więcej. I dobrze, bo dzięki niej możemy jeździć coraz bezpieczniej. Nie każdy kierowca lubi być wspomagany przez systemy, które załączają się automatycznie, a potem ingerują w poczynania prowadzącego. W grę wchodzą zazwyczaj sprawy ambicjonalne: szczególnie głęboka wiara we własne umiejętności i poczucie nieomylności.
Zobacz zdjęcia (7)

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Komentarze (4)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 8 razy 6

    uwazam, ze wszelkie stystemy wspomagajace jak najbardziej maja sens ale trzeba pamietac ze maja one pomagac kierowcy a nie wyreczac go z myslenia.
    Podczas jazdy trzeba myslec a gdy trafi sie zupelnie nieprzewidziana okolicznosc wspomaganie ma za zadanie pomoc wyjsc z jak najmniejszymi szkodami.
    mam w motocyklu ABS i conajmniej 2 razy uratowal mi D... wlasnie w sytuacjach gdy na drodze bylo cos czego nie moglem przewidziec.

  • michał g

    0

    ABS w motocyklu ma tyle samo zalet co wad. Kilkukrotnie uratował mnie przed dzwonem np. jak miałem ostre hamowanie na rozpadającym się torowisku tramwajowym z dziurami, kostką i asfaltem pomiędzy, wtedy elektronika poradziła sobie bardzo dobrze, pewnie lepiej niż niejeden zawodnik. Niestety zdarzało się również, że przez ABS hamowałem na tylnym zderzaku innego pojazdu, w sytuacji gdy niespodziewanie przy niskiej prędkości system odpuszczał hamulec na tyle długo, że niewiele dało się zrobić.
    Ogólnie ABS jest przydatny zwłaszcza przy codziennej jeździe, ale trzeba znać jego ograniczenia i możliwości, bo może sprawić niemiłą niespodziankę.

  • aprox99

    Oceniono 6 razy -4

    Poprzez strażników próbuje się niwelować błędy kierowców.Ten samochód z prawej nie ma prawa wyjeżdżać ,obojętnie czy mam trakcję,ABS i inne klamoty.A ten motocykl to tylko na zdjęciu tak powoli,normalnie jeżdżą jak idioci

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX