Oleje przekładniowe i amortyzatorowe

Dariusz Dobosz
04.07.2017 14:01
A A A
Oleje przekładniowe i amortyzatorowe bez tajemnic

Oleje przekładniowe i amortyzatorowe bez tajemnic (Fot. producenci)

W motocyklu olej pracuje nie tylko w silniku. Jest też w przekładniach i - o czym łatwo zapomnieć - teleskopach. Używane tam środki smarne to produkty wyjątkowo wyrafinowanej chemii. Warto wiedzieć o nich coś więcej, niż tylko kiedy je wymieniać. Przekładnie wymagające stosowania specjalnych olejów znajdziemy tylko w niektórych motocyklach. To te konstrukcje, w których zastosowano przeniesienie napędu wałem i przekładnię główną, a także te z oddzieloną od silnika skrzynią biegów. W tych przypadkach użytkownicy muszą pamiętać nie tylko o oleju w silniku. Lecz na tym nie koniec. Nie byłoby bowiem nowoczesnych zawieszeń bez amortyzatorów olejowych. Wymagania stawiane produktom stosowanym w tych zespołach naprawdę wymagają zaawansowanych technologii. W praktyce styczność ze środkami smarującymi przekładnie ogranicza się do regularnej wymiany i uzupełniania ich poziomu. Głębsza wiedza nie jest konieczna, ale pozwala się przekonać, jak ważne dla należytego działania zespołów motocykla jest przestrzeganie zaleceń dotyczących zarówno jakości i cech, jak też czasu użytkowania stosowanych w nich olejów.
Zobacz zdj�cia (7)

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Skomentuj:
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX