BMW C evolution | Galeria zdjęć

Pięć przedprodukcyjnych egzemplarzy elektrycznego skutera BMW C evolution jeździ w czasie Igrzysk Olimpijskich ulicami Londynu. To pierwszy uliczny test tego modelu. Zgodnie z obietnicą Świat Motocykli przedstawia więcej zdjęć i informacji.
1

Dwa zadania projektantów

Głównym przeznaczeniem e-skutera mają być dojazdy z peryferii do centrum dużych miast. Przed projektantami postawiono dwa zadania: elektryczny skuter powinien mieć podobne osiągi jak maxi skuter z napędem spalinowym oraz jak najdłuższy zasięg w realnych warunkach użytkowania.

2

Zadania wykonane

C evolution może rozpędzić się do 120 km/h, a na całkowicie naładowanym akumulatorze ma przejeżdżać do 100 km.

3

Ciekłokrystaliczny panel zamiast zegarów

Wszystkie informacje (o prędkości, stanie baterii, czasie ładowania itp.) wyświetlane są na kolorowym, wielofunkcyjnym panelu TFT.

4

Tankowanie prądu

Skuter wyposażony jest w urządzenie ładujące, które umożliwia naładowanie akumulatorów zarówno z domowego gniazdka, jak i na stacji ładującej dla samochodów. Pełne ładowanie ma trwać zaledwie 3 godziny.

5

Od silnika przez wahacz do tylnego koła

Chłodzony płynem silnik jest umieszczony z tyłu obudowy akumulatora i zintegrowany z wahaczem. Napęd przenoszony jest za pomocą paska zębatego do tylnego koła pasowego. Stąd moc jest przenoszona na tylne koło za pośrednictwem przekładni planetarnej.

6

Układ hamulcowy z ABS

Skuter ma z przodu podwójne hamulce tarczowe o 270-milimetrowej średnicy i dwutłoczkowe zaciski. Z tyłu jedna tarcza o średnicy 270 mm i 2-tłoczkowy zacisk. Bezpieczeństwo zapewnia ABS. Ważący zaledwie 700 gramów dwukanałowy ABS pozwala na osobną regulację hamulców przednich i tylnych.

7 BMW C Evolution BMW C Evolution Fot. BMW Motorrad

Zwinność dzięki niskiemu środkowi ciężkości

E-skuter BMW nie ma ramy w tradycyjnym rozumieniu. Podstawą konstrukcji jest skrzynkowa obudowa akumulatora wykonana z lekkich stopów. Dzięki dużej wadze baterii pojazd ma  bardzo nisko położony środek ciężkości. To zaś ma wpływać na stabilną jazdę przy dużych szybkościach i zwinność w ruchu miejskim.

8

Ultralekkie opony

Aby zmniejszyć opory toczenia, a tym samym możliwie najbardziej efektywnie wykorzystać energię, skuter ma lekkie opony Metzeler Feelgreen 120/70 R15 z przodu i 160/60 R15 z tyłu. Dzięki specjalnie zaprojektowanym rowkom bieżnika opory toczenia zostały zredukowana o 25 procent w porównaniu do opon Metzeler Feelfree.

Skomentuj:
BMW C evolution | Galeria zdjęć
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX