Rozrywkowa maszyna

SYM Crox 125

SYM Crox 125 (fot. SŁAWOMIR KAMIŃSKI)

Zwariowany design, dobre osiągi oraz autentyczna zdolność do jazdy drogami gruntowymi - to w skuterach rzadkie cechy. Lecz SYM Crox nie jest typowy.

To nie jest połączenie torby na zakupy i damskiej torebki z kółkami i silnikiem. Próżno tu szukać mnogości schowków, rozłożystych osłon na nogi czy wysokiej szyby. W zamian mamy odlotowy styl i ciekawe "smaczki" w wyposażeniu. Szofer Croksa widzi przed sobą nieobudowaną kierownicę i nowoczesny wyświetlacz z podświetleniem w 17 kolorach do wyboru. Dłonie kierowcy są chronione osłonkami jak w motocyklu terenowym a koła zostały obute w balonowo wyglądające opony o grubej rzeźbie bieżnika.

Nad skutecznym zatrzymaniem pędzącego rollera czuwa doskonale działający przedni hamulec z tarczą typu "wave" i przewodem w oplocie stalowym. Tylny, bębnowy, jest mniej skuteczny.

Ciekawym zabezpieczeniem antykradzieżowym jest typowy dla skuterów SYM centralny wyłącznik prądu umieszczony w schowku pod kanapą. Tam też zmieścimy kask typu jet (lecz integralny już nie wejdzie).

Gdy rozpoczynałem jazdę, nie oczekiwałem fajerwerków, bo Croksa napędza silnik o prostej konstrukcji, generujący niespełna 9 KM. Jednak wystarczyło pierwsze zdecydowane odkręcenie roll-gazu i... Ależ zaskoczenie! Dynamika okazała się doskonała jak na takiego mikrusa. Tego dnia jazda polegała na pełnym przyspieszaniu i hamowaniu przed następnymi światłami. Ile radości potrafi dać widok zdziwionych min innych użytkowników drogi...

Na niewielkich nierównościach zawieszenie działało bardzo sprawnie, zapewniając godziwy komfort i dobrą trakcję. Ciekawiej zaczęło być, gdy wjechałem na typową drogę gruntową. Wyposażenie Croksa w terenowe ogumienie pozwoliło na bezpieczne poruszanie się po szutrach, piachach czy błocie i dojazd w takie miejsca, gdzie zwykły skuter miałby problemy. W takich warunkach Croksem można się po prostu świetnie bawić. Jazda z uślizgiem tylnego koła czy wszelkiego typu nawroty, przejazdy przez piaszczyste łachy pokazują, że to skuter bardzo rozrywkowy.

SYM Crox 125 to szybki i zwinny skuter miejsko-wiejski. Jego żywiołem są zarówno zatłoczone ulice miasta jak i wiejskie drogi gruntowe lub nawet ścieżki. To wszystko mamy za rozsądną cenę.

Dane techniczne SYM Crox 125:

SILNIK

  • Typ czterosuwowy, chłodzony powietrzem
  • Układ jednocylindrowy
  • Rozrząd SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Pojemność skokowa 124,6 ccm
  • Średnica i skok tłoka 52,4 mm i 57,8 mm
  • Stopień sprężania 10,4: 1
  • Moc maksymalna 6,5 kW (8,8 KM) przy 7500 obr./min
  • Maksymalny moment  8,6 Nm przy 7000 obr./min
  • Zasilanie gaźnik
  • Smarowanie mokra miska
  • Rozruch elektryczny/nożny
  • przeniesienie napędu
  • Silnik-sprzęgło pas klinowy
  • Sprzęgło odśrodkowe
  • Skrzynia biegów bezstopniowa CVT
  • Napęd tylnego koła bezpośredni

PODWOZIE

  • Rama stalowa rurowa
  • Zawieszenie przednie u teleskopowe
  • Zawieszenie tylne wahacz wleczony, jeden element resorujaco-tłumiący
  • Hamulec przedni tarczowy, 226 mm
  • Hamulec tylny u bębnowy,130 mm
  • Ogumienie przód i tył 120/70-12 i 130/70-12

WYMIARY I MASY

  • Dł. i szer.i wys.1895 i 775 i 1095 mm
  • Rozstaw osi 1335 mm
  • Masa pojazdu 108 kg
  • Pojemność układu olejowego 0,95

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Zobacz także
  • Babski test Honda CB1000R 2018 (badgirl) Babski test Hondy CB1000R 2018
  • BMW R 80 GS BMW serii GS (cz. 1) | Opinia Świata Motocykli
  • Mistrzostwa S?wiata SuperEnduro wizualizacja toru Mistrzostwa Świata SuperEnduro - wiemy jak wygląda nitka toru!
Skomentuj:
Rozrywkowa maszyna
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Polecamy