Peugeot Django| Paryski szyk

30.05.2017 17:18
Peugeot Django Evasion 125

Peugeot Django Evasion 125 (Fot. Sławomir Kamiński)

Peugeot Django swym charakterem nawiązuje do pierwszego skuterowego boomu lat pięćdziesiątych, kiedy te pojazdy motoryzowały Europę.

Projektanci modelu Django wzorowali się na pierwszych Peugeotach z lat 1953 – 55. Inspiracją był wygląd modeli S55 i S57. Analiza ówczesnego stylu i jego twórcza, współczesna interpretacja dała jeden z najpiękniejszych skuterów początku XXI wieku. Django jest oferowane w czterech podstawowych wersjach: Heritage, Evasion, Sport i Allire. Nabywca może sam skonfigurować sobie swój skuter, korzystając z bardzo bogatej oferty kolorystycznej i wyposażeniowej. Jak twierdzi producent, można uzyskać 110 tysięcy różnych wersji.
Otrzymaliśmy wersję chyba najbardziej oldskulową – Evasion. Dwukolorowe malowanie nadwozia skutera, opony z białym paskiem, niska szybka ochronna czy kanapa będąca w zasadzie dwoma oddzielnymi siedzeniami – te elementy podkreślają niepowtarzalną urodę maszyny. Mamy tu mnóstwo stylistycznych smaczków, łączących nowoczesność i historię. Lampa tylna, kierunkowskazy, oświetlenie okalające z przodu logo producenta to najnowsza technologia z diodami LED, zamknięta w formie nawiązującej do dawnego stylu. Nad wspomnianym logo, na czaszy przedniej, zamontowano metalowy, chromowany bagażnik, podkreślający charakter i nadający szyku pojazdowi.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce w lewo otworzymy siedzenie kierowcy, pod którym tradycyjnie znajdziemy schowek na otwarty kask. Natomiast wkładając ów kluczyk do zamka pod haczykiem, otworzymy dwa niewielkie schowki ukryte w panelu przednim. W lewym mamy wlew paliwa, zaś w prawym możemy schować drobiazgi lub podładować telefon. Jest w nim gniazdo elektryczne.
Nowoczesny układ hamulcowy wyposażono w system SBC, czyli Synchro Braking Control. Swoim działaniem przypomina system CBS znany z Hondy. Gdy naciskamy jedną dźwignię, hamujemy oba koła. Podczas jazd sprawdził się w każdej sytuacji. Natomiast układ napędowy jest, delikatnie mówiąc, tradycyjny. Dwuzaworowy silnik czterosuwowy jest chłodzony powietrzem i zasilany gaźnikiem. Mimo niewielkiej mocy, godziwie przyspiesza do 85 km/h, co w ruchu ulicznym jest bardzo ważne.
Django swoją urodą oraz bardzo wysokim komfortem zachwyci każdego. Gdyby wystawić tego Peugeota w konkursie na miss (lub mistera) skuterów, zapewne walczyłby o koronę z Vespą i prawdopodobnie by wygrał. Zatem drżyj Vespo! Peugeot nadal, jak 60 lat temu, jest Twoim groźnym konkurentem.

Dane techniczne: Peugeot Django Evasion 125

SILNIK
Typ > czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ > jednocylindrowy
Rozrząd > SOHC, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa > 124,6 ccm
Średnica i skok tłoka > 52,4 i 57,8 mm
Stopień sprężania > 10,6 : 1
Moc maksymalna > 7,5 kW (10,2 KM) przy 8500 obr./min
Moment obrotowy > 8,9 Nm przy 6000 obr./min
Zasilanie > gaźnik
Smarowanie > mokra miska oleju
Rozruch > elektryczny i nożny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło > pas klinowy
Sprzęgło > odśrodkowe
Skrzynia biegów > bezstopniowa
Napęd tylnego koła > bezpośredni
PODWOZIE
Rama > stalowa rurowa
Zawieszenie przednie > teleskopowe skok 30 mm
Zawieszenie tylne > wahacz wleczony, jeden element resorujaco-tłumiący
hamulec przedni > tarczowy, 0 200 mm
Hamulec tylny > tarczowy, 0 200 mm
Ogumienie przód i tył > 120/70-12 i 120/70-12
ELEKTRONIKA
ABS > SBC
Inne > brak
WYMIARY I MASY
Długość > 1925 mm
Szerokość > 710 mm
Wysokość siedzenia > 770 mm
Rozstaw osi > 1350 mm
Masa pojazdu > 135 kg
Zbiornik paliwa > 8,5 l

Eksploatacja

Zasięg testowanej maszyny: 243 km
Średnie spalaniew teście: 3,5 l/100 km
Przyspieszenie testowanej maszyny: b.d.
Prędkość maksymalna: 90 km/h (w teście 103 km/h)

Cena: 13 990 zł
Importer: SCOOTER Sp. z o.o., ul. Strzelców Bytomskich 364 A, 41-935 Bytom; e-mail: scooter@scooter.com.pl

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Skomentuj:
Peugeot Django| Paryski szyk
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Polecamy