Coś w nim jest

Junak 611 125 ccm

Junak 611 125 ccm (Fot. Sławomir Kamiński)

Junak 611, choć ma techniczne oznaczenie, od pierwszej chwili budzi pozytywne emocje. przy bliższym poznaniu dużo zyskuje.

Jego zadziorna, bogato wyposażona w reflektory, skuterowa gęba, rozłożysta kanapa i szeroka podłoga wręcz zapraszają do jazdy. Dobre wrażenia potęguje zastosowane w gustowny sposób oświetlenie LED-owe. Skuterzystę powinien zadowolić schowek na panelu, po jego lewej stronie. Pod kanapą zmieścimy kask typu jet. Kierowca i pasażer mają sporo miejsca, dzięki czemu zajęcie wygodnej pozycji nie stanowi problemu. Na płaskiej podłodze można postawić torbę z zakupami, a i tak pozostanie dość przestrzeni na stopy. Jedynie wyskalowanie bardzo czytelnego prędkościomierza wzbudziło u mnie zdziwienie. Po co zakres aż do 140 km/h, skoro prędkość maksymalna niewiele przekracza dziewięćdziesiątkę?
Pełnię swoich walorów Junak 611 ujawnia dopiero podczas jazdy. Niewysilony silniczek pracuje bardzo cicho. Poza sympatycznym mruczeniem nie emituje mechanicznych odgłosów. Wysoki komfort jazdy i lekkość prowadzenia wręcz rozleniwiają, sprawiają, że zapominamy o presji czasu i zaczynamy się delektować spokojną jazdą.
Silnik o niewielkiej mocy (8,8 KM to jak na 125 nie za wiele) osiąga maksymalny moment obrotowy oraz moc przy niższych obrotach, niż w przypadku konstrukcji bardziej wysilonych. Tak zwykle bywa, że te o niższych osiągach są bardziej elastyczne i nie ma potrzeby wkręcania ich na wysokie obroty. Tu też skuter ma dobrą dynamikę już przy niskich obrotach. To pewnie jeden z powodów, dla których każdy, kto dosiadł Junaka, stwierdzał, że jeździ się nim miło i sympatycznie.
Nieczęsto trafia się małolitrażowy skuterek, którym jazda potrafi dać przyjemność z samego tylko przemieszczania się. Jednak jeśli ktoś zapragnie parasportowych doznań, to Junak nie zaprotestuje. Szybka jazda w zakrętach nie stanowi problemu, zaś przedni hamulec tarczowy skutecznie nadrabia niedostatki tylnego, bębnowego.
Na dalsze wyjazdy raczej okaże się za wolny, chyba, że macie dość cierpliwości i jazda ze stabilną prędkością na poziomie około 75 km/h nie stanowi problemu. Wtedy pozostanie korzystanie z bocznych dróg i podziwianie przesuwającego się krajobrazu.
Junak 611, mimo zadziornie wyglądającej stylistyki nadwozia, nie jest skuterem sportowym. Oferuje wysoki komfort jazdy i cichą pracę silnika, a wyciszenia każdy z nas czasem potrzebuje. Jest również wersja Junaka 611 z silnikiem 50 ccm. n

Dane techniczne Junak 611 125 ccm

SILNIK
Typ - czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ - jednocylindrowy
Rozrząd - OHC, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa - 124 ccm
Stopień sprężania - 10,2:1
Moc maksymalna - 6,5 kW (8,8 KM)
Moment obrotowy - b.d.
Zasilanie - gaźnik
Smarowanie - mokra miska olejowa
Rozruch - elektryczny i nożny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło - pas klinowy
Sprzęgło - odśrodkowe
Skrzynia biegów - bezstopniowa
Napęd tylnego koła - bezpośredni
PODWOZIE
Rama - stalowa, rurowa
Zawieszenie przednie - teleskopowe
Zawieszenie tylne - wahacz wleczony, dwa elementy resorująco-tłumiące
Hamulec przedni - tarczowy, hydrauliczny
Hamulec tylny - bębnowy
Ogumienie przód i tył - 130/60-13 i 130/60-13
WYMIARY I MASY
Długość - 2050 mm
Szerokość - 670 mm
Wysokość - 1210 mm
Wysokość siedzenia - 800 mm
Masa własna pojazdu - 110 kg

Eksploatacja

 

Zasięg skutera - 196 km
Średnie spalanie - 2,8 l/100 km
Pojemność zbiornika - 5,5 l
Prędkość maksymalna - 85 km/h

Cena 5199 zł
ALMOT Mikołaj Sibora, spółka komandytowa, Gniewkówiec 3, 88-180 Złotniki Kujawskie, tel. +48 52 35 17 669, e-mail: info@almot.com.pl

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Zobacz także
  • Babski test Honda CB1000R 2018 (badgirl) Babski test Hondy CB1000R 2018
  • BMW R 80 GS BMW serii GS (cz. 1) | Opinia Świata Motocykli
  • Mistrzostwa S?wiata SuperEnduro wizualizacja toru Mistrzostwa Świata SuperEnduro - wiemy jak wygląda nitka toru!
Skomentuj:
Coś w nim jest
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Polecamy