Wielki powrót do Europy! HONDA SUPER CUB C125 znowu z nami!

SUPER CUB C125

SUPER CUB C125 (Honda)

Super Cub to bez wątpienia najlepiej sprzedający się na świecie motocykl - potwierdzają to statystyki. Sto milionów sprzedanych egzemplarzy nie może być dziełem przypadku! Mamy zatem świetną wiadomość dla fanów Cuba - mała Honda, w nowej szacie powraca do Europy!

Zachowuje swoje znane, przystępne dla każdego parametry i niepowtarzalną, ponadczasową stylistykę, jednocześnie korzysta z mocy silnika o pojemności 125 cm3, płynnej i cichej półautomatycznej zmiany biegów, wytrzymałego nowego podwozia, zawieszenia o dłuższym skoku, pełnego oświetlenia LED oraz bezkluczykowego systemu Honda (Smart Key).

Garść historii

Pierwszy Super Cub C100 miał premierę w 1958 roku, na 10-lecie istnienia Hondy. Zaprojektowany przez Soichiro Hondę i jego wieloletniego partnera biznesowego Takeo Fujisawę, miał prosty cel: „dawać właścicielom radość, wynikającą z codziennej użyteczności”. Prawie 60 lat później, w 2017 roku, z taśmy produkcyjnej zjechał 100-milionowy Super Cub, dzięki czemu stał się on najpopularniejszym pojazdem mechanicznym na świecie.

 

W ciągu tych lat proste atrybuty modelu Super Cub – styl, niezawodność, oszczędność i funkcjonalność – nigdy nie wyszły z mody, a pojazdy tej klasy osiągnęły cel, jaki postawili Soichiro i Takeo – dać ludziom mobilność i sprawić, aby z tej mobilności korzystali.

Nowy, znaczy jeszcze lepszy!

Znamy naszych klientów, mężczyzn i kobiety, traktujemy ich upodobania poważnie i chcemy, aby nasz nowy Super Cub C125 wzbogacił ich styl życia. Jego ponadczasowa stylistyka wyraża realną wartość i uniwersalność, a my dodaliśmy silnikowi nowy zakres osiągów, a podwoziu nowe zdolności, poprawiające prowadzenie. Podobnie jak nasz założyciel, uważamy że największą radością jest odgrywanie pozytywnej roli w codziennym życiu, a nagrodą – szeroki uśmiech na twarzy wszystkich właścicieli Super Cub-ów, w różnych zakątkach, do których dojadą.

- Tłumaczy Tadamasa Maeda, szef projektu Super Cub C125.

Super Cub C125 pisze nowy rozdział w wyjątkowej historii pojazdu, który dzięki uniwersalnemu wyglądowi, znalazł klientów w ponad 160 krajach, a przy tak rozpoznawalnym wyglądzie był to pierwszy pojazd w Japonii, którego sylwetka otrzymała ochronę prawną jako znak towarowy 3D.

 

Chociaż jego wygląd nie odbiega od klasycznego wzorca, podniesiona moc i moment obrotowy „studwudziestkipiątki”pomagają mu dojeżdżać i startować ze świateł na czele peletonu. Automatyczne sprzęgło odśrodkowe doczekało się również udoskonaleń, aby sprostać wyższej mocy i zapewnić płynną oraz cichą zmianę biegów. Stalowa rama została zoptymalizowana pod kątem wyważenia i sztywności. Zawieszenie zostało podniesione, a motocykl otrzymał 17-calowe, aluminiowe koła i przedni hamulec tarczowy. Dodatkowo w Super Cubie znajdziemy pełne oświetlenie LED i bezkluczykowy system Honda Smart Key.

Silnik, serce Super Cuba 125

Motocykl wyposażony jest według producenta w prosty, solidny, niezawodny i ekonomiczny silnik chłodzony powietrzem. Za dostarczenie mieszanki oraz odprowadzenie spalin odpowiada układ rozrządu wyposażony w dwa zawory (SOHC). Jednostka zasilana jest wtryskiem paliwa

SUPER CUB C125SUPER CUB C125 HONDA

Tym razem skoncentrowano się również na wyglądzie pieca, który doczekał się kosmetycznego make-upu w postaci matowych, metalicznych wykończeń i chromowanych detali, co dodało mu elegancji, ale także kilku wewnętrznych udoskonaleń podnoszących kulturę pracy.

Średnica cylindra i skok tłoka, to 52.4 x 57.9 mm, stopień sprężania wynosi 9.3:1. Moc maksymalną 9,6 KM (7,1 kW) silnik rozwija przy 7500 obr./min., maksymalny moment obrotowy 10,4 Nm osiąga przy 5000 obr/min. Krzywe mocy i momentu obrotowego są liniowe, z pożądanym wybrzuszeniem w zakresie od średnich do maksymalnych obrotów. Skrzynia biegów manualna 4-biegowa i – zgodnie z tradycją Super Cub – zmiany biegów odbywają się za pośrednictwem automatycznego sprzęgła odśrodkowego, bez potrzeby stosowania dźwigni sprzęgła.

SUPER CUB C125SUPER CUB C125 HONDA

Silnik Super Cub C125 według producenta osiąga spalanie na poziomie 1,5 l/100km (zgodnie z cyklem pomiarowym WMTC), dając zasięg ok. 245 km na jednym zbiorniku, który mieści 3,7 litra paliwa.

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Zobacz także
  • Niken Kategoria B i trójkołowce - jaki sprzęt wybrać?
  • Babski test Honda CB1000R 2018 (badgirl) Babski test Hondy CB1000R 2018
  • BMW R 80 GS BMW serii GS (cz. 1) | Opinia Świata Motocykli
Komentarze (1)
Wielki powrót do Europy! HONDA SUPER CUB C125 znowu z nami!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Tourist

    Oceniono 1 raz 1

    Korzystałem z tego motoru w Tajlandii. Mocny i łatwy w użyciu. Dla mnie rewelacją była półautomatyczna zmiana biegów.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Polecamy