EICMA 2018 - Benelli 502C, Dia(b/v)elny sprzęt

premiera 502C

premiera 502C (EICMA)

EICMA 2018 eksplodowała nowościami! Yamaha pokazała długo zapowiadaną Tenere 700, BMW nowego S1000RR, Ducati szalone V4R, a Benelli? No właśnie co zaprezentowało Benelli podczas targów w Mediolanie?

Jedno jest pewne, Benelli 502C to potężny strzał z działa przeciwpancernego. Chyba nikt o zdrowych zmysłach nie spodziewał się, że "Włosi" zaprezentują cruisera w stylu power cruiser i to inspirowanego najbardziej znanymi modelami tej półki

Premiera 502cPremiera 502c Benelli

Silnik

Silnik zamontowany w ramie 502C to bardzo dobrze znany fanom marki rzędowy twin chłodzony cieczą i zasilany wtryskiem paliwa. Jednostka ma 500 cm3 pojemności i rozwija moc na poziomie 48 KM. Chociaż z power cruiserami ma ona niewiele wspólnego to doskonale wpasuje się w ograniczenia mocy dotyczące prawa jazdy kategorii A2, a co za tym idzie ten model może wygenerować w naszym kraju wielu klientów.

Rama, hamulce, przeznaczenie

Za tłumienie nierówności odpowiada widelec w systemie Upside-down o średnicy rur 41 i skoku 125 mm, za tłumienie w tylnej osi odpowiada amortyzator centralny. W przedniej osi znajdziemy tarczowy układ hamulcowy o średnicy 260 mm z czterotłoczkowym zaciskiem hamulcowym, w tylnej również znajduje się tarcza, tym razem z jednotłoczkowym zaciskiem hamulcowym.

premiera 50Cpremiera 50C Benelli

Silnik umiejscowiony jest w kratownicowej ramie, która potęguje podobieństwo z Ducati Diavelem. Co ciekawe 502C dysponuje aż 21-litrowym zbiornikiem paliwa, co przy dosyć niskim spalaniu (w przypadku TRK 502) daje prawdopodobnie bardzo duży zasięg tego motocykla. Pomimo, że motocykl jest dwuosobowy (wskazują na to podnóżki pasażera) ciężko sobie wyobrazić, aby osoba podróżująca z tyłu pokonała możliwy (przez 21-litrowy zbiornik paliwa) zasięg motocykla. Zadupek motocykla kończy się tuż za siedzeniem kierowcy i podkreśla agresywną linię motocykla

Trzeba przyznać, że 502C zapowiada się niezwykle ciekawie i będzie nie lada gratką dla osób poszukujących ciekawego stylistycznie motocykla, który jednocześnie nie będzie dysponował przesadnie wysoką mocą i nie będzie bardzo drogi w zakupie.

 

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Zobacz także
  • Babski test Honda CB1000R 2018 (badgirl) Babski test Hondy CB1000R 2018
  • BMW R 80 GS BMW serii GS (cz. 1) | Opinia Świata Motocykli
  • Mistrzostwa S?wiata SuperEnduro wizualizacja toru Mistrzostwa Świata SuperEnduro - wiemy jak wygląda nitka toru!
Skomentuj:
EICMA 2018 - Benelli 502C, Dia(b/v)elny sprzęt
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Polecamy