Vespa Elettrica już w "realu"

Vespa

Vespa (EICMA 2018)

Dotąd można było ją kupować tylko on-line, teraz Vespa Elettrica zadebiutowała w "realu".

W miesiąc po rozpoczęciu sprzedaży on-line, Vespa ogłosiła sukces modelu Elettrica, o którym opowiada, że to esencja miejskiej, ekologicznej, przyjaznej technologii, symbol nadchodzących zmian, a nie po prostu elektryczny skuter.

Hostessy na stoisku VespyHostessy na stoisku Vespy EICMA 2018

 Nowoczesność i wytrzymałość

Vespa ma na określenie swojego nowego modelu wiele modnych przymiotników (że jest "connected", że "customisable", czyli łatwy w indywidualizowaniu), ale nas interesują konkrety, a te są następujące: zasięg - 100 km, czas ładowania - 4 godziny z domowego gniazdka, moc - 3,5 (stale) do 4 (maksymalnie) kilowatów, pojemność baterii litowo-jonowych - 4,2 kWh, trwałość baterii - 1000 cykli, co odpowiada - jak wylicza producent - 50-70 tysiącom kilometrów przebiegu (czyli do 10 lat użytkowania w mieście).

Vespa ElettricaVespa Elettrica EICMA 2018

Potem pojemność baterii wprawdzie może się obniżyć, lecz nadal ma to być solidne 80% wartości początkowej. W tych danych najbardziej fantastyczną wydaje się wielkość momentu obrotowego: 200 Nm! Różne tryby jazdy i system odzysku energii podczas wytracania prędkości pozwalają optymalizować zasięg, zależnie od potrzeb użytkownika. I nie ma ryzyka, że nie będziesz wiedzieć, iż trzeba doładować baterię. Vespa wyśle Ci o tym informację na twojego smartfona.

W przyszłym roku ma się pojawić także hybrydowa odmiana Vespy - X - z zasięgiem zwiększonym do 200 km. Będzie to możliwe nie dzięki zwiększeniu, lecz... zmniejszeniu baterii. Na energii w niej zgromadzonej Vespa X będzie mogła pokonać do 50 km. W uwolnionym miejscu znajdzie się mały generatorek spalinowy i zbiornik na 3 l benzyny. Gdy się automatycznie uruchomi, pozwoli pokonać dodatkowe 150 km. Na podmiejskie dojazdy to dość.

 

W krajach strefy euro maszyna ma kosztować 6390 euro lub 99 euro miesięcznych rat. Kto wybierze tę opcję, może liczyć na specjalne usługi serwisowe.

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Zobacz także
  • Babski test Honda CB1000R 2018 (badgirl) Babski test Hondy CB1000R 2018
  • BMW R 80 GS BMW serii GS (cz. 1) | Opinia Świata Motocykli
  • Mistrzostwa S?wiata SuperEnduro wizualizacja toru Mistrzostwa Świata SuperEnduro - wiemy jak wygląda nitka toru!
Skomentuj:
Vespa Elettrica już w "realu"
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Polecamy