fbpx

W segmencie motocykli sportowo-turystycznych rośnie na naszych bardzo poważna konkurencja, bo na rynek wchodzi Suzuki GSX-S1000GT! Maszyna umiejętnie łączy osiągi zwycięskiego motocykla klasy Superbike ze zwartym, lekkim podwoziem zapewniającym dynamiczną i komfortową jazdę. Do pakietu należy dorzucić oczywiście wysoką funkcjonalność, wyjątkową stylistykę i bogate wyposażenie.

Koncepcja modelu Suzuki GSX-S1000GT zakłada, że w gamie japońskiego producenta pełni rolę prawdziwego motocykla typu Grand Tourer. Nowa maszyna to idealna mieszanka osiągów, zwrotności, stateczności przy wysokich prędkościach jazdy, komfortu, kontroli, łączności i przyciągającej wzrok stylistyki – całość dostarcza najlepszych wrażeń sportowo-turystycznych, potwierdzających, że jest to prawdziwe GT.

Jeszcze lepszy silnik

GSX-S1000GT wyposażono w czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą silnik DOHC o pojemności 999cm3, który płynnie rozwija wysoką moc w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Dzięki temu pozwala na komfortową jazdę w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych silnika, wykorzystywanych podczas codziennej jazdy, ale także w zakresie średnich i wysokich prędkości obrotowych podczas jazdy na długich, autostradowych dystansach.

Suzuki GSX-S1000GT

Silnik charakteryzuje się płaską krzywą momentu obrotowego i mocy w szerokim zakresie prędkości obrotowych, co poprawia komfort jazdy z wysokimi prędkościami, a w połączeniu z elektronicznymi układami sterowania zapewnia przyjemność podczas dynamicznego przyspieszania, typowego dla sportowych motocykli.

Całkowicie przeprojektowany, zwarty układ wydechowy 4-2-1 ma za kolektorem układ SET (Suzuki Exhaust Tuning) i tłumik. Ponadto, katalizatory i nowy kształt komory rozprężnej pozwalają spełnić wymagania normy Euro 5. Charakteryzuje się potężnym brzmieniem, zapewniając przyjemny odgłos z układu wydechowego.

Nowe są elektronicznie sterowane przepustnicą zapewniają lepszą równowagę między sterowaniem na biegu jałowym i rozwijaną mocą, przyczyniając się również do spełnienia wymagań normy Euro 5. Z  kolei nowe wałki rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych mają zmienione profile krzywek. To pomogło zmniejszyć emisję zanieczyszczeń i równocześnie osiągnąć lepsze zrównoważenie osiągów i możliwości panowania nad motocyklem.

Układ SCAS (Suzuki Clutch Assist System) zapewnia lżejsze sterowanie dźwignią sprzęgła, co zmniejsza zmęczenie podczas długiej jazdy, szczególnie w gęstym ruchu ulicznym. Układ zapewnia również płynne zwalnianie i lepsze sterowanie podczas zmiany biegu na niższy.

Suzuki GSX-S1000GT

Komfort jazdy na najwyższym poziomie 

Zwarte i lekkie zawieszenie zaprojektowano tak, aby zapewniało zwrotność, komfort, stateczność przy wysokiej prędkości jazdy i spokojną, przyjemną jazdę. Wszystko po to, by minimalizować zmęczenie kierowcy podczas jazdy na długich trasach, a jednocześnie zapewnić odpowiednie wsparcie agresywnym osiągom motocykla w trakcie sportowej przejażdżki.

Konstrukcja dwubelkowej ramy ze stopu aluminium zapewnia zwrotność i wspaniałe trzymanie się drogi, zapewniając wysoki komfort jazdy podczas długich podróży. Wahacz ze stopu aluminium, pochodzący z GSX-R1000, zapewnia doskonałe właściwości jezdne. Nie tylko poprawia stabilizację podczas jazdy w zakrętach z dużą prędkością, ale też ma odpowiednią wytrzymałość pozwalającą na przewożenie ciężkiego ładunku. Wpływ na zwinne prowadzenie i stateczność mają również atrakcyjne, 6-ramienne, odlewane obręcze kół.Większy rozstaw manetek i zoptymalizowana pozycja nowej kierownicy, w połączeniu z konstrukcją nowego siedziska, zapewnia komfortową pionową pozycję na motocyklu, która zmniejsza zmęczenie zarówno podczas turystycznej i sportowej jazdy. Aby zmniejszyć drgania przenoszone na kierowcę i pasażera zastosowano m.in. nową, pływającą kierownicę i pokryte gumą podnóżki. Te rozwiązania zapewniają komfortową podróż.

Maszyna ma też w pełni regulowany, odwrócony widelec KYB o średnicy rur 43 mm, który zapewnia płynną jazdę. Do tego jest też regulowane tylne zawieszenie z mechanizmem dźwigniowym, poprawiające zwrotność i stateczność motocykla.

Układ ABS (Antilock Brake System) zapobiega blokowaniu kół i pomaga w utrzymać stateczność podczas hamowania. Tu odpowiedzialność spoczywa na 4-tłoczkowych zaciskach Brembo typu monoblok, które współpracują z pływającymi podwójnymi tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm.

Stylowy, nowy zbiornik paliwa ma większą pojemność – 19 litrów. W połączeniu z bardzo niskim zużyciem paliwa zapewnia modelowi GT wyjątkowo duży zasięg.

Cała masa elektronicznych wspomagaczy

Funkcja wyboru trybu jazdy SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) pozwala na wybór jednej z trzech charakterystyk silnika. To pozwala jeszcze skuteczniej wspierać kierowcę w różnych warunkach jazdy, np. podczas dynamicznej jazdy turystycznej, w czasie krótkiej i intensywnej jazdy po drogach o kiepskiej nawierzchni lub kiedy kierowca jest zmęczony po długiej podróży.

Suzuki GSX-S1000GT

Układ kontroli trakcji STCS (Suzuki Traction Control System) oferuje pięć ustawień z możliwością wyłączenia. Większa liczba pośrednich ustawień pozwala lepiej dostosować działanie układu do różnych warunków drogowych, w których powinien sprawdzić się prawdziwy motocykl klasy GT, bez względu na liczbę pasażerów, ilość bagażu czy warunki atmosferyczne. Dzięki temu kierowca czuje się dużo, co przekłada się na ogólny komfort jazdy.

Z kolei nowy, elektroniczny układ sterowania przepustnicą pozwala z większą precyzją odwzorować zależność mocy rozwijanej przez silnik od położenia przepustnicy w każdym trybie SDMS. Prostszy, lżejszy i bardziej zwarty niż poprzednio stosowany układ mechaniczny, układ elektroniczny zapewnia lepsze panowanie nad motocyklem, zapewniając przy tym naturalną reakcję silnika i liniowe rozwijanie mocy.

Nie brakuje też oczywiście dwukierunkowego Quickshiftera, który można w każdej chwili wyłączyć. System zapewnia szybką, płynną i pewną zmianę biegu na wyższy lub niższy bez używania dźwigni sprzęgła. Łatwa zmiana biegów, mniejsze zmęczenie i funkcja chwilowego zwiększenia prędkości obrotowej silnika podczas zmiany biegu na niższy zapewniają wysoką satysfakcję z jazdy.

Do pakietu trzeba też dodać tempomat, układ łatwego rozruchu (Suzuki Easy Start System), dzięki któremu wystarczy jedno naciśnięcie przycisku rozrusznika, a także wspomaganie przy niskiej prędkości obrotowej (Low RPM Assist).

Suzuki GSX-S1000GT

Suzuki GSX-S1000GT – jaka cena?

Motocykl dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych: tradycyjnej Metallic Triton Blue (YSF), a także Metallic Reflective Blue (QT8), czyli ciemnoniebieskiej z połyskiem oraz Glass Sparkle Black (YVB), stanowiącej połączenie czarnego połysku i matu.

Model Suzuki GSX-S1000GT kosztuje od 69 900 zł, z kolei za wersję Travel Pack trzeba zapłacić od 76 900 zł.

Suzuki GSX-S1000GT Suzuki GSX-S1000GT Suzuki GSX-S1000GT Suzuki GSX-S1000GT Suzuki GSX-S1000GT Suzuki GSX-S1000GT

KOMENTARZE